Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een probleem met mijn Lpg AG SGI installatie. Als ik in de versnelling met vol gas boven de 4000 toeren kom stopt de brandstoftoevoer volledig. Als ik het gas dan weer loslaat en onder de 4000 toeren laat zakken dan loopt hij weer normaal.
Als ik stationair gas geef heb ik dit probleem niet en als ik voorzichtig gas geef in de versnelling komt hij wel boven de 4000 toeren. Dit probleem doet zich alleen voor op LPG. Tijdens het uitlezen komt foutcode p0171 naar boven.
Daarnaast liep de auto laatst op 3 poten. Dit is opgelost na het reinigen en inspuiten van de aansluitingen met contactspray. Af en toe heb ik nog wel een klein hikje bij het optrekken.
Wat ik al gedaan heb:
Gasklephuis schoongemaakt
Luchtinlaat gecontroleerd op lekkage
Map sensor gecontroleerd en gereinigd
Egr klep gereinigd
Bougies zijn 15000km oud
Voorste lambda is in februari vervangen
Ik verdenk nu de verdamper maar kan het zijn dat de vacuumslang dichttrekt bij zoveel toeren?
Graag hoor ik of jullie nog ideeën hebben waar ik naar kan kijken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nog een kleine aanvulling. Ik heb zojuist de bougiekabels doorgemeten. Ik kreeg de volgende waardes van lang naar kort:
1: 5.87
2: 6.22
3: 6.04
4: 6.22
Multimeter stond op 20k. Op het lange deel dat de bougieschacht In gaat staat 5k ohm. Wat houdt dit in?
Waarom meet je de weerstand van de kabels als je niet weet WAT je meet?
Een simpele test van de bougiekabels is: bij draaiende motor nat spuiten met een plantensproeier met water...als er vonken overspringen lekken ze door, dus vervangen.
Ik wilde grasg de weerstand meten. Daarom stond de multimeter op 20k ohm. De waardes zijn dan k ohm neem ik aan. Dus bijv. de eerste kabel was 5.87 k ohm. Deze instructies heb ik van de ngk site. Nu ben ik benieuwd wat de normale weerstand zou moeten zijn om zo te achterhalen of de kabels aan vervanging toe zijn.
De plantenspuittest heb ik zojuist uitgevoerd maar leverde niks op.
9 jaar
Oke,
dus 5 kΩ ligt binnen de tolerantie waarde, volgens NGK...is dus goed.
Oke dan ligt het probleem daar dus niet. Heeft iemand enig idee waar ik nu verder kan gaan zoeken?
9 jaar
Uit je beschrijving maak ik op dat het probleem zich voordoet als je veel vermogen vraagt. Ik heb hetzelfde probleem gehad (jaren geleden ) met een benzine auto. De oplossing was toen het vervangen van het brandstoffilter. Zou het dat kunnen zijn?
9 jaar
Bedankt voor alle antwoorden. Het is inmiddels opgelost. De verdamper is gereviseerd en dit heeft alle problemen weggenomen.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar