Seat Alhambra: LPG, motor slaat af bij terugval naar stationair toerental

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 ATM

Mijn Alhambra op LPG G3 slaat met regelmaat af wanneer de koppeling ingetrapt wordt en de motor naar stationair terugvalt. Dit is met name erg vervelend wanneer je een bocht neemt en rustig terugschakelt. De stuurbekrachtiging is dan weg en dat kan linke situaties veroorzaken als je er niet op bedacht bent. Tegenwoordig is dit dagelijks aan de hand.

Op benzine loopt de auto nu goed (was in begin niet zo)

Onder garantie is inmiddels het volgende gebeurd:

-revisie van de kop (gaskop erop)
-alle slangen vervangen
-egr klep vervangen
-lambda sonde vervangen
-gasfilters vervangen
-bougies + kabels vervangen
-etc

Het motormanagement geeft geen storingen aan. De auto is bij een naar het schijnt goede gasspecialist geweest, geen resultaat.

Tegenwoordig loopt de motor mooi behalve op LPG wat licht schokkerig, met name bij terugnemen van het gas. Misschien is dat laatste normaal. Toerental lijkt op gas ook sneller terug te lopen dan op benzine (voor wat het waard is)

iemand nog suggesties na deze toch wel al lange lijdensweg?

olafv

Geplaatst door olafv (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Alhambra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Tawab (0), 14 jaar geleden

Dit probleem had ik tijdje geleden ook met mijn Toledo G3...

Ik heb hem naar de dealer gebracht, en de gasklephuis opnieuw ingeleerd.
Sinds toen, is die niet meer afgeslagen. Ik weet hoe vervelend het is, bij mij sloeg die ook op hele gevaarlijke momenten af.

Succes!

olafv (0), 14 jaar geleden

Helaas is dit het probleem niet, er is een compleet nieuwe gasklep geplaatst en deze is daarna uiteraard opnieuw ingeleerd.

Tawab (0), 14 jaar geleden

hmmm stappenmotor?

dupl-u-12280-5dd149e8a881e+Rklink (0), 14 jaar geleden

Het 'uitwaaien' van gasauto's kwam vroeger, toen er nog geen G3 installaties waren, regelmatig voor. Kwam doordat er door de rijwind teveel lucht het luchtfilterhuis ingeduwd werd waardoor het stationaire mengsel op LPG te schraal werd en de motor bij ontkoppelen afsloeg. Vaak werd dit opgelost door de luchtintake van het luchtfilterhuis uit de rijwind te halen. Waarschijnlijk is dit niet jouw probleem omdat de LMM (of hoe heet die klep die in je luchtfilterhuis zit) de toevoer van de juiste hoeveelheid lucht regelt. Maar kijk er eens naar. En misschien zit het probleem wel in de LMM.
Rob.

olafv (0), 13 jaar geleden

Oplossing

Na lang zoeken de auto bij een gasspecialist (de derde ofzo) laten nakijken op kosten van de garage waar ik de auto heb gekocht.

Hou je vast, gasinspuiting cylinder 1 zat op 4 en 2 op 3 en vice versa. Weer in de juiste volgorde gezet en klaar!

Dit heeft een jaar mogen duren maar ik ben heel blij.

dupl-u-12280-5dd149e8a881e+Rklink (0), 13 jaar geleden

[quote=olafv]Oplossing

Na lang zoeken de auto bij een gasspecialist (de derde ofzo) laten nakijken op kosten van de garage waar ik de auto heb gekocht.

Hou je vast, gasinspuiting cylinder 1 zat op 4 en 2 op 3 en vice versa. Weer in de juiste volgorde gezet en klaar!

Dit heeft een jaar mogen duren maar ik ben heel blij.[/quote]
Je hebt 'gasboeren' en gasspecialisten. Je bent kennelijk nu eindelijk bij een gasspecialist geweest. I.d.d jamer dat het zo lang heeft moeten duren. ......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.