Hallo sleutelaars,
heb ik het probleem vorige week opgelost met mijn toerenteller is er weer een ander probleem.
Mijn motorblok word warmer als normaal als ik rij .
Dus wat doe ik ik gooi koelvloeistof in de tankje waar het hoort.
Een week later is het tankje leeg,dus ik doe weer het zelfde ik vul het tankje tot aan het maximum een week later is het tankje weer leeg.
Ik heb alle slangen nageken op lekkage maar kan niets vinden.
Heb deze probleem nog nooit gehad.
Wie kan mij helpen met deze probleem.
groetjes John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
john heb je nergens geen lekkage ; zie je ook nergens sporen van lekkage?
als je hem warm laat draaien slaat de koelventilator dan in?
gaat de thermostaat open?
is je waterpomp goed ik bedoel is er stroming van koelvloeistof in je reservoir?
als dit allemaal oke is dan denk ik aan een koppakking.
groetjes jan.
Hoi John
om er achter te komen of de koppakking defect is kun je dit bij de dealer laten controleren door een sonde in het koeltankje te hangen, dit is vrij betrouwbaar.
(niet te lang doorrijden zo)
suc6
18 jaar
hoeveel koelvloeistof moet er bij ? Vaak staat het streepje voor meten van de koelvloeistofnivo bij koude motor vrij laag. het teveel gooit ie er bij een warme motor uit, vaak via de dop. Sjaak
Zijn de koelslangen hard als motor warm is of kun je deze nog een beetje indrukken? Als ze keihard zijn denk ik aan koppakking. Is het oliepeil niet toevallig omhoog gegaan en/of heb je geen "mayonaise" in de oliedop zitten? Dan is het idd je koppakking denk ik.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar