auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Cordoba: Moeilijk starten

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V BBY

Sinds enkele weken heeft mijn auto af en toe een probleem.
Hij start en rijdt perfect.
Maar als ik gereden heb en na ongeveer een uur weer weg wil dan slaat de motor af en toe niet aan.
Na flink doorstarten met het gaspedaal op de vloer slaat hij na een tijdje hortend en stotend aan.
Hij stinkt dan wel even naar benzine.
Al hij eenmaal loopt is er niets meer aan de hand en loopt hij weer perfect.
Ik denk zelf dat er één of meerdere injectoren blijven nadruppelen als de motor uit staat en de motor daardoor verzuipt.

Ik heb bijna 2 tanks leeggereden waarbij injectiereiniger van Liqui-Moly was toegevoegd.
Het probleem veminderde, totdat vandaag na 3 uur stilstaan de motor weer moeilijk aansloeg.
De accu is OK en er branden geen storingslampjes of meldingen op het dashboard.
Er zijn geen lekkages te bekennen.

Moet ik nog even geduld hebben en wachten tot de injectiereiniger zijn werk gedaan heeft, of zit er ergens anders een probleem?
Moet ik de motor laten uitlezen, of is eventuele vervuiling niet uit te lezen?

Wie heeft er misschien een tip?

Bij voorbaat dank.

Geplaatst door

hwnmuijs (55)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kunnen verschillende dingen zijn een temperatuursensor die verkeerde waardes geeft dit kunnen ze wel zien met de testkast een gasklephuis die vervuilt is deze zal dan gereinigd moeten worden ook het buisje van de egr en de egr zelf dan leerwaardes wissen en gasklephuis en egr weer in basisafstelling zetten met de testkast

adviseer je dit wel te laten doen door een prof

gr.marco

poppekast 0
badge

15 jaar

goedendag mijn zoon heeft hetzelfde probleem gehad met een leon uit 2002. hier in nederland bij 2 bedrijven geweest waaronder 1 seat dealer twee keer aan de stekker geweest en niks te vinden.Verleden jaar was ik er mee in spanje en heb daar door een dealer laten kijken, volgens hem was het de temperatuurzender , die hij heeft vervangen. volgens hem geeft de stekker niet altijd uitsluitsel. nu een jaar en 50 euro verder hebben we noit meer problemen gehad

leon123 0

15 jaar

Hans

Je kunt beter een paar tientjes uitgeven om hem even aan de computer te hangen,dan te gaan gissen en zomaar onderdelen op de gok te vervangen..dat kost vaak meer geld..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Onlangs liep de auto slecht (3 cilinders). Mijn vermoeden was een kapotte bobine (kwaal).
Naar de Seat-dealer. En inderdaad, een kapote bobine. Deze keer de bobine van cilinder 4. Nieuwe bobine erin en hij rijdt weer.
Omdat bobine nr. 1 vorig jaar is vervangen en ik nr. 2 en 3 niet vertrouw, heb ik deze ook maar vervangen.
Verder heeft de Seat-dealer het storingsgeheugen uitgelezen en geen storingsmeldingen kunnen vinden.

Desondanks verzuipt hij af en toe nog steeds als hij een uurtje of anderhalf heeft stilgestaan.

Ik verdenk één of meerdere injectoren van nadruppelen, maar hoe kom ik daar achter zonder meteen een stel dure injectoren te vervangen, of een dealer maar te laten zoeken tegen € 75,- per uur.

Ik heb al 2 tanks leeggereden met injectiereiniger van Liqui-Moly. Het verzuipprobleem doet zich minder vaak voor, maar is nog niet verholpen.

Grt,
Hans

hwnmuijs 55

15 jaar

Hans

Controleer de weerstand eens van de koelvloeistof temp sensor als de motor warm is.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Deze moet tussen de 275 - 375 Ohm liggen bij een temp van 80 graden..

stefan84 0

15 jaar

Gisteren een nieuwe temperatuursensor gemonteerd.
Nou maar afwachten of het geholpen heeft.

hwnmuijs 55

15 jaar

Heb je niet eerst even de weerstand gemeten zoals ik zei ?

stefan84 0

15 jaar

Ik heb proberen te meten, maar er was niets fatsoenlijk meetbaar. De cijfers bleven maar verspringen.
De metalen kop van de temp.sensor zat los op het kunststof gedeelte en kon je met de hand ronddraaien, dus ik neem aan dat inwendig aanwezige contacten kapot zijn, of sluiting maken.

In ieder geval heb ik na het monteren van een nieuwe temp.sensor tot nu toe nog geen startproblemen gehad. Hopen dat het zo blijft.

Bedankt voor de reacties.

hwnmuijs 55

15 jaar

Hopen dat het hierbij blijft en dat dit het probleem was.

Bedankt alvast voor je feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.