auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Ibiza 2006: Motor

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1400

Het motorlampje gaat af en toe branden maar de auto rijd verder goed .De garage heeft de EGR klep vervangen , nu doet zicht een nieuw probleem voor al tijdens het ophalen bij de garage dat de motor begint te hokken en bokken in de 4e versnelling bij + / - 50 km /uur Uitleg je rijd koud weg schakelt naar de 4e versnelling de motor loop nog enkele seconde goed en begint dan de hokken en bokken geeft iets ga weer over laat hem terug zakken naar + / - 50 gaat even weer goed en begint weer . Rij je op de autoweg 100 km op de cruise dan loopt hij goed , start goed trekt goed op loopt stationair ook goed , ook warm heeft hij dit probleem
Vraag kan dit niet in de sensor zitten van de EGR , het is wel toeval dat dit na het vervanging zich voor doet de naar de garage terug geweest en die denkt vervuilde verstuiver toevoeging in de tank maar het verbetert niet , wat nu

Geplaatst door

c.dekker (140)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het storingslampje af en toe brand is er een storing aanwezig ,storing kan divers wezen uitlezen
of meetwaarden controleren ,met uitlees dealerwaardig of VCDSkom je er wel uit

bert klein 295
badge

1 maand

Misschien een vacuumslang los na het vervangen van de EGR? Eerst checken of er iets verkeerd kan zijn gegaan met het vervangen lijkt mij.

memos 260
badge

1 maand

Beide alvast bedankt , Bert , even overlezen , het lampje ging af en toe braden auto reed verder goed , garage heeft de EGR vervangen ( uit coulance auto daar net gekocht ) en nu heeft hij gelijk na de reparatie , na het ophalen dit probleem van hokken en bokken bij + /- 50 km

Memos , ik heb even naar de auto gekeken en zal wel een slangetje los leggen die ging van kleine omtrek naar een grotere omtrek en aan het uiteinde zit een plastic kapje en dat hangt gewoon los , de slag is c.a. 5 -10 cm lang , maar ik heb van deze modernere motoren geen ervaring . Ps de EGR zit wel aan gesloten met een elektra stekker , en ik wilde los halen maar die zit goed vast en ik weet niet of dit met een borging heeft te maken .

c.dekker 140

1 maand

Als consument heb je wettelijk consumentrecht van een jaar als de auto is gekocht bij een bedrijf
niks geen coulance, herstel of auto retour je hebt recht op een goed werkend produkt.

bert klein 295
badge

1 maand

Bert maar de auto is zondergarantie verkocht , en daar zijn wij mee akkoord gegaan , maar wel met de mededeling dat als er binnen korte termijn wat aan mankeert , los ik het gewoon op en dat heeft hij ook gedaan met de airco en met het verwisselen van de EGR klep , alleen loon .

Pc de auto is van 2006 en mijn klein kind rijd er mee , als beginnende rijder en is ook nog op school .

c.dekker 140

1 maand

Wettelijke garantie.nl {non-conformiteit} is een wettelijke garantie van een jaar hoofdzakelijk bedoeld om de consument te beschermen ook al heb je de auto zonder garantie gekocht, het produkt moet voldoen wat er aan verwacht wordt.
zie wettelijke garantie.nl

bert klein 295
badge

1 maand

Bert dit is mij bekent , en het ook niet zo dat de garage het niet wil oplossen , want wij hebben ook nog recht op het vervangen van de EGR , maar ik heb op dit forum gevraagd wat zou de oorzaak zijn van dit probleem , en daar gaat het mij om .

c.dekker 140

1 maand

Dit lijkt op een brandstofprobleem. Of een sensor geeft verkeerde informatie of de brandstofdruk valt weg. Meestal krijg je met een verkeerd sensorsignaal wel een foutmelding, maar hoeft niet altijd.

memos 260
badge

1 maand

Brandstof zou kunnen hoewel hij goed accelererend is , en bij 100 km / uur constant rijd .

Ik denk ook aan een sensor , daarbij weet ik ook niet of de sensor en de EGR wel met elkaar goed communiceren , want nogmaals het bokken heeft hij na het vernieuwen van de klep gekregen , en momenteel gaat het lampje ook weer braden .

Aanstaande woensdag gaat hij weer terug naar de garage , met de mededeling wij lossen het op .

c.dekker 140

1 maand

Bert gisteren bij de garage nagekeken diagnose gestel uitlaatsensor gaf fout code aan deze is vervangen . Vandaag opgehaald , en medegedeeld dat het bokken van de motor bij b.v. 50 km / uur er nog steeds in zit , maar hij wil eigenlijk geen kosten meer maken voor garantie . Het kan misschien zijn dat de computer ter zijnde tijd zich hersteld , ik heb nog gevraagd om euro 98 te tanken , hij zij dat kan geen kwaad .

Met de auto naar huis gereden ( 15 km ) begon het EPC en Motorlampje te branden , auto stil gezet motor uit even gewacht en weer gestart , EPC is weer uit en motor brand nog .

Garage gebeld , mede gedeeld , kon terug komen as donderdag en wordt opnieuw uitgelezen .

Ook even met de Seat dealer gebeld en deze bood mij aan om hem eerst even uit te lezen en als er iets uit komt overleggen wat het kost . kosten 130 euro / uur ex btw

c.dekker 140

1 maand

Auto afgelopen donderdag naar de garage geweest weer een nieuwe EGR klep voor garantie monteert , en de auto rijd nu stukken beter het het bokken en stroteren is er uit .

c.dekker 140

1 maand

Ieder bedankt voor het mee denken en de adviezen .

c.dekker 140

1 maand

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.