auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Toledo: Motor happerde en nu start helemaal niet

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 liter

Tijdens het rijden happerde het motor af en toe en dit gebeurde steeds meer en meer.
Inneens wilde het niet meer starten.
Na de accu poolklemmen diverse keren los gemaakt te hebben, dus de elektrische Unit gereset te hebben lukte het mij om op deze wijze toch het motor aan het praten te krijgen.

Maar toch happerde het steeds.
Koelvloestof temperatuur sensoren (blauw en zwarte) vernieuwd tw hebben deed het toch het zelfde.
De Halzender (halvoeler) hebben we ook vernieuwd.
Tevens hebben we een en ander in de weerstands waarde gecontroleerd.
Alleen hadden we 7 volt bij de Halvoeler i.p.v. minimaal 9 volt gemeten.

De elektrische Unit (regelaparaat: Digifant) hebben we helemaal ontkoppeld en daarna weer de volgende dag gekoppeld.

Nu start hij helemaal niet meer.
Hij vonkt niet meer.

Volgens een dealer hebben deze type auto geen mogelijkheden om het elektrische systeem uit te lezen.

Wie kan ons helpen ??

Bij voorbaat dankt

Geplaatst door

mcdv (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De bobine gaat vaak kapot,heb je daar ook de weerstand van gemeten?

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

Ik neem aan dat je gewoon een hallsensor hebt in de ontstekingsverdeler.
Kijk bij de 3 polige stekker v/d hallsensor of er op de buitenste aansluitingen + en - staat(contact aan). Zo ja zet dan met behulp van een proeflampje een massa op middelste aansluiting van de stekker van de hallsensor (stekker eraf). Kijk dan bij de bobinekabel of er een vonk komt, zo ja dan is module/bobine goed en moet de hallsensor vervangen worden. Zo nee dan is het waarschijnlijk dat de bobine of module stuk is.
Dit kan je inderdaad controleren door de primaire en secundaire weerstand te meten.

veel succes,

DBV

dbv 0

18 jaar

Beste mensen,

Volgens het 'vraagbak' heb ik een en ander gedaan.
De bobine heb ik gemeten en is goed. Voor zekerheid heb ik ook met een andere geprobeerd.
De hallvoeler (hallsensor) hebben we ook vervangen. (in happerende toestand)

Bij de 3 polige stekker van de hallsensor zijn de buitenste + en de andere - goed. (gemeten) bij contact aan.
Ik meet 11.8 V
Belangrijk : als de contact aan is en ik stroom toevoeg (12 V) aan de middelste kabel d.m.v. een insnee in de isolatie van deze kabel, vonkt het wel b/d hoofdkabel (uit Bobine) van de verdeler.

Tevens vonkt het ook als ik de Plus-pool of de Min-pool van de accu uittrek en en weer erop zet.
Dus elke keer als ik de contact verbreek of maak met één van de accu polen dan vokt hij ook.


Maar niet dus tijdens het starten.

Graag jullie reactie.

Vriendelijke groet,


Har

mcdv 0

18 jaar

Dan zijn de bobine en het module goed als wel een vonk hebt wanneer je de middelste draad aantipt,blijft over dat er geen stuursignaal komt van de hall.
Waarschijnlijk dat deze hallgever ook kapot is. Was het een nieuwe of een gebruikte?
Draait de onsteking wel rond als je start?

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

Beste Hans,

Ik heb een nieuwe Hallgever gezet, hiermeer reed het enkele dagen, ook met happerende motor.
De ontsteking (verdeler) draait wel bij het starten.

Kan het ook niet te maken hebben met de elektrische regelaar ??
Want de hallsensor- signaal gaat eerst naar deze. ??

Groetend,


Har

mcdv 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.