hallo,
ben in het bezit van een seat leon 1.9 tdi 110pk uit 2001
3 weken geleden merkte ik opeens op de snelweg dat ik bij een snelheid rond de 110 me vermogen weg was, trapte me gaspedaal vol in maar kwam haast niet vooruit, ik volgende dag naar de seat dealer en probleem uitgelegd, auto werd gelijk aan de computer gezet waaruit een defect in de magneetklep zat van de turbodrukregelaar en een temperatuursensor. ik heb de auto toen laten maken beide problemen ( 134 incl montage)
ik lekker een weekje rond rijden met het gedachten dat het probleem verholpen was, bleek het probeem zich ineens weer voor te doen vorige week, wat me wel opvalt is als ie zo doet dat het alleen op snelweg doet boven de 100 en als je opnieuw opstart dat het probleem weg is, en soms doet ie het een paar dagen normaal en dat duikt het weer op dat inhouden totdat ik weer opnieuw start
nou is me verteld dat het misschien met luchtmassameter zou kunnen zijn, vind ik raar want toen ie was uitgelezen bij de eerste keer bij de dealer was er niks mis met de lmm maar toch .. ik bij brezan een lmm besteld ( 83,-) en weer rijden en ja hoor een paar dagen niks aan de hand totdat ik weer een ritje op de snelweg moest maken.
kan iemand me mischien helpen op dat iemand het probleem kent of zelf heeft gehad , naar de seat dealer kan altijd nog als ik er niet uit kom . probeer eerst zelf zover ik het kan..
mvg
hafid
mvg
hafid
[url=http://img102.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img102.imageshack.us/img102/2379/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hafid het zo kunnen dat de variabele stel inrichting op de turbo vast zit ; je zo kunnen kijken of dat zo is.
dat hij het na uitzetten en weer starten weer goed doet gebeurt namelijk bij deze storing.
maar deze storing moet ook in het geheugen zijn op geslagen .
groetjes jan.
en daarvoor moet ie zeker aan de computer om te kijken of het daar aan ligt of niet...
[quote=jan T]hafid het zo kunnen dat de variabele stel inrichting op de turbo vast zit ; je zo kunnen kijken of dat zo is.
dat hij het na uitzetten en weer starten weer goed doet gebeurt namelijk bij deze storing.
maar deze storing moet ook in het geheugen zijn op geslagen .
groetjes jan.[/quote]
17 jaar
ja dat is het beste maar als je een vacuumpompje hebt kun je die ook op de aansluiting van de verstelling op de turbo zetten en kijken of er zo beweging in zit.
groetjes jan.
maar is het niet zo dat je dat pas kan doen als de probleem zich voor doet of kan je dat al stationair zien .[quote=jan T]ja dat is het beste maar als je een vacuumpompje hebt kun je die ook op de aansluiting van de verstelling op de turbo zetten en kijken of er zo beweging in zit.
groetjes jan.[/quote]
17 jaar
nee hafid dat kun je nu gewoon al doen hoor het is een controle.
groetjes jan.
oke dan ga ik eens kijken waar ik zo'n pompje kan regelen, alvast bedankt voor je reactie en hulp mvg hafid[quote=jan T]nee hafid dat kun je nu gewoon al doen hoor het is een controle.
groetjes jan.[/quote]
17 jaar
hallo ik heb zelf een ibiza van 97 waarbij ik de n75 al een keer vervangen heb 2-3mnd geleden en daarvoor ook al eens de lmm. Heb hetzelfde probleem als hafid, zodra ik 140 wil rijden valt direct t vermogen weg en stijgt ook het brandstofverbruik. Nu heb ik hier al een beetje rondgekeken op t forum en zit nu te denken aan een turbodrukzender en/of temperatuurzender. Wellicht dat het ook de verstelinrichting in de turbo kan zijn maar daar wil ik het liefste nog eventjes mee wachten aangezien ik er volgende week mee op vakantie moet en dus geen tijd heb om de turbo uit elkaar te halen.
17 jaar
[quote=sander_roubal]hallo ik heb zelf een ibiza van 97 waarbij ik de n75 al een keer vervangen heb 2-3mnd geleden en daarvoor ook al eens de lmm. Heb hetzelfde probleem als hafid, zodra ik 140 wil rijden valt direct t vermogen weg en stijgt ook het brandstofverbruik. Nu heb ik hier al een beetje rondgekeken op t forum en zit nu te denken aan een turbodrukzender en/of temperatuurzender. Wellicht dat het ook de verstelinrichting in de turbo kan zijn maar daar wil ik het liefste nog eventjes mee wachten aangezien ik er volgende week mee op vakantie moet en dus geen tijd heb om de turbo uit elkaar te halen.[/quote]
"Hoop, twijfel en uitstel zijn de beste manieren om geen verbetering tot stand te brengen."
sander
met een juiste diagnose kan het probleem/euvel binnen 10 minuten worden vastgesteld. in jou geval rijdend een log maken en je weet exact waar het probleem zich bevind.
Gr. paul,
@ Paul:
Ik heb de EGR-klep afgesloten en nu doet het probleem zich niet meer voor. Over mijn eigen probleem heb een eigen topic gemaakt. Maar toch bedankt voor de tip.
Groetjes Sander
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar