Hallo,
Mijn seat arosa uit 1997 (Motorcode AER, 1.0 motor) loopt maar op 3 cilinders. Een enkele keer loopt hij netjes en trekt hij ook gewoon goed door. Dit is maar zeer zelden... Wanneer ik sochtends de auto start stinkt deze verschrikkelijk hard naar benzine of een of andere roetgeur....... dit doet hij ook nog steeds na 40 km rijden.....
Nu hebben we dit probleem al heel lang.
We hebben inmiddels: rotor, rotorkap, en bougies vervangen.
Tevens is de motor uit mekaar geweest door een lekke koppakking (hier zit een nieuwe tussen)
De kop en de motor zijn gevlakt, de vacuumslang van de rembooster is vervangen..
Tevens zit er een nieuwe waterpomp op, en nieuwe distributieriem en multiriem.
Ook zitten er nieuwe kopbouten in.
De hydraulische stoters, de kleppen en de nokkenas zijn goed.. Dit heeft mijn vader bekeken (hij is van beroep reviseur van motoren)
Wie o wie helpt mij aan de goude tip.......?
Groeten,
Christ
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Watertemperatuur zender krijgt veel teveel benzine (choke Werking)
En probleem al opgelost een beetje feedback zou wel aardig wezen.
Mijn excuses.
Helaas bleek dit het niet te zijn. De watertemperatuursensor vervangen, motor weer laten lopen, stukje mee gereden.
Gek genoeg gaf hij gelijk 70 graden aan. Stuk mee gereden.. en hij liep naar 90. Helaas zakte hij daarna terug naar 0....
Heb de temperatuursensor ook niet omhoog zien gaan naderhand..
Tevens het gasklephuis schoongemaakt..
Wellicht dat er een klep blijft hangen.. We gaan de compressie meten z.s.m.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar