hallo,
mn vrouw heeft sinds 1 week een arosa 1.4.
de auto heeft wel wat achterstallig onderhoud.
bij het vervangen van de luchtfilter zag ik dat er olie in het filterhuis zit,het oliepeil is ook erg laag.
de kleur van de olie heeft de kleur van nieuwe 0lie.
heb het filterhuis al verwijderd en zag dat de klep er onder ook erg vies is (kleur van olie)
wie heeft er een suggestie hoe ik dit alles het beste aan kan pakken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Olieverbruik hebben deze blokken zowat allemaal, dat moet je eens bij gaan houden hoeveel hij verbruikt en meestal hoor je ook een tikkend geluid bij voornamelijk een koude start (kantelende zuigers) maar daar kan hij oud mee worden, maar zou ook de oorzaak kunnen zijn, hoeft dus niet zo te zijn.
Die olie in het luchtfilterhuis zie ik ook zo vaak dus das opzich normaal.
Wat ik zou doen is denk ik het luchtfilterhuis reinigen en de carteronluchtingsslang (zijkant) losnemen en reinigen en ook het zwarte plastieke huis achterop blok waar die slang vanaf komt verwijderen (3 imbus boutjes) en volledig reinigen. Dan ook het gasklephuis reinigen en deze weer inleren met de uitleeskast, dan het oliepeil precies op max zetten en dan een paar honderd km gaan rijden en dan weer peilen en het luchtfilter bekijken. Als er niks mis is met de motor dan zul je daarna niks meer vinden kwa olie en verbruik en dan is het alleen tijdig onderhoud plegen en dan is het goed.
dank voor de snelle reactie!
dat word dus schoonmaaken ,heb net ook een flesje flush gekocht,maar met wat moet ik de handel reinigen?
hoop van je te horen,
mvg.martin
13 jaar
Beste is gewoon met remmenreiniger, luchtfilterhuis verwijderen en reinigen en gasklephuis losschroeven en ook daarmee reinigen, vergeet daarna inleren niet met de testkast. Die carterontluchtingspot verwijderen en met heet water via de slang reinigen totdat er geen smurrie meer uit komt en dan een nachtje laten drogen en weer monteren.
als ik het gasklephuis heb gereinigd en opnieuw heb gemonteerd,kan ik er dan wel mee rijden naar de dealer?
kan dit ook bij de vw dealer?
ik hoor graag van je,mvg.martin
13 jaar
Je kan er wel mee rijden alleen verschilt het nog wel hoe hij dan loopt, soms goed en soms beroerd maar als je gas geeft dan moet hij het altijd doen en dit kan ook bij de vw dealer want seat/skoda/audi en vw zijn allemaal op dit punt 1 pot nat.
dank,
ik ga de boel reinigen en dan naar de dealer om het gasklephuis opnieuw in te leren.
laat nog even weten hoe het is afgelopen.
gr.martin
13 jaar
zoals belooft zou ik er op terugkomen
ik heb het filterhuis gereinigd,nieuwe luchtfilter,de ontluchtingspot met slang verweiderd en volledig gereinigd(klep in de pot gaat nu weer open en dicht),blok gereinigd en gespoeld en het gasklephuis gereinigd,karterpan verwijderd en schoongemaakt,(wat een troep zit er onder in de carterpan!!!!)alles een halve dag werk.
de auto gelijk maar een volledige beurt gegeven,heb wat dikkere olie gebruikt en de tik is er ook uit!
de motor klinkt weer als nieuw!!!!!!MAARRRRRRRRRRRR........nu blijft hij te lang hangen in te hoge toeren,dit duurt ongeveer 5 seconden.(ongeveer 1600 toeren ipv 900)
iemand een idee???????
13 jaar
Mooi dat het allemaal gelukt is (en met resultaat) maar heb je de gasklep ook weer laten inleren (basisafstelling via uitleeskast) na het reinigen bij de dealer/garage met de testkast? Zoniet dan eerst dit doen. Hoop et niet voor je maar als je een storing hebt over de V60 sensor dan waarschijnlijk gasklep stuk en als je die storing niet hebt dan alleen inleren en kijken hoe hij daarna is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar