De auto rijdt schokkerig als ik heel weinig gas geef, bijvoorbeeld in een file. Als ik accelereer geen probleem.
Als motor koud is slaat hij nogal eens af. Stationair loopt hij goed als hij warm is. Auto heeft 149.000 KM gereden en ik ben eerste eigenaar.
Ik heb het volgende gedaan zonder resultaat: Bougies vervangen, verdelerkap + bougie kabels, bezinefilter,luchtfilter en oliefilter. De caberateur schoongespoten met daarvoor speciale spuitbus.
Geplaatst door Ton Dahmen (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
Authora (0), 20 jaar geleden
Temperatuur sender wil wel eens helpen,natuurlijk gasklephuis+basisafstelling uitvoeren,maar dat had u al gedaan.
Ander vrees ik dat uw gasklephuis zijn beste tijd gehad heeft,gaat hij normaal in zijn basisstand?
Authora (0), 20 jaar geleden
Sorry dacht dat u een nieuw model ibiza had,uw heeft natuurlijk geen gasklephuis.
fergie (0), 20 jaar geleden
Lijkt op een ontstekings probleem. In de onsteking staan de kontactpunten verdraaibaar opgesteld op een draaiende plaat die verdraaid wordt door de vacuum vervroeger. Omdar draaiende delen niet altijd goed massa maken zit er een kabeltje tussen die draaiende plaat en het huis. Kontroleer eens of die het nog doet, vervangen bij twijfel !!
jos5949 (0), 20 jaar geleden
deze vervelende eigenschap hoort bij deze auto,destijds leverde
de importeur een verwarmingselement dat tegen de carburateur geschroefd werd om het stationaire mengsel te verwarmen maar dit
had weinig effect en met het einde tijdperk carburateur en VW in
zicht heeft verder niemand zich er nog druk om gemaakt.