Goedendag ,
mijn toledo heeft het vervelende probleem om vaak na een stuk gereden te hebben zomaar af te slaan.
Na ongeveer 30 min wachten kan ik hem weer starten.
Auto heeft reeds 310.000 km gelopen zonder problemen.
Management lampje brandt.
Heb nog geen gegevens van een computer uitlezing.
Ik heb zelf de temp sensor al vervangen maar geen resultaat.
Temp op meter blijft keurig 90 graden aangeven bij warme motor.
kan het de lambda sonde zijn?
graag advies,
alvast bedankt
groet,
Kees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
"Kan het ...."? Bij elektronika is meestal het antword: Ja kan, maar voor hetzelfde geld is het wat anders.
Ik denk eerder aan een krukaspositie sensor die warm een verkeerd signaal geeft.
Maar zekerheid krijg je met uitlezen.
Bdp of bobine / ontstekings probleem , maar eerst uitlezen en kijken wat daar uit komt.
Alles kan.
Heren bedankt,
zal em eerst laten uitlezen.
extra info, auto rijdt op gas en geeft dan de problemen,
op benzine rijdt hij goed.
grt Kees
10 jaar
Heb wel een uitlezing van een amateur (net als ik) met vw diagnose programma.
Geeft aan: brandstof mengsel te arm, dit is ook waarschijnlijk de reden dat mijn mng lampje brandt.
Misschien hebben jullie hier iets aan.
grt Kees
10 jaar
gasinstallatie is van AG en zit er vanaf het begin op.
10 jaar
De foutcode geeft aan dat de motor te weinig brandstof krijgt.
Nu nog uitzoeken of dat bij b.v. stationair is of tijdens deellast en of het op benzine en/of LPG gebeurt.
Heb je ook het nummer van die uitgelezen foutcode?
dank je oldford voor je snelle reactie.
Echter de eerst komende dagen heb ik weinig tijd om naar de autohobby club te gaan in Eibergen.
Degene die mij helpt heeft weinig ervaring met gasproblemen.
Ik kom zo snel mogelijk terug met het gevraagde van boven.
grt
Kees.
10 jaar
Met deze storing kun je beter wat voorzichtig zijn om dure gevolgschades te voorkomen.
Als je denkt dat de foutcode door het LPG-systeem wordt veroorzaakt, kun je misschien beter voorlopig op benzine rijden.
Ja doe ik al, maar bedankt voor je advies.
Aangezien het probleem zich al binnen de 10 km voorkomt en dat ik elke keer 30 min moet wachten voordat een restart succesvol is, is op gas rijden geen optie meer.
Ik moet er niet aan denken op de snelweg of bij stoplicht. De medeweggebruikers zullen niet blij zijn.
Vermoedelijk is de wachttijd dusdanig lang dat als hij weer voldoende is afgekoeld weer gewoon op benzine start, daarna vrij snel overschakeld naar gas.
Dan moet ik zo snel mogelijk zelf weer overschakelen naar benzine voordat de motor weer binnen de kortste tijd afslaat.
Het lukt mij niet om tijdens deze wacht-periode over te schakelen naar benzine. Als hij niet voldoende is afgekoeld heb ik het idee dat hij steeds blijft starten op gas.
Op benzine kan ik gelukkig gewoon rijden, ik heb vervoer. En laat de auto nu dus gewoon op benzine staan.
10 jaar
Laat de LPG installatie uitlezen op waardes en foutcodes.
Het kan zijn dat de LPG verdamper lek is, dit kan je testen door te kijken of er LPG uit de vacuumaansluiting komt.
10 jaar
Heren,
Na een paar dagen bedenktijd over bovenstaand probleem overweeg ik de gasinstallatie te verwijderen.
Gezien leeftijd van gasinstallatie en kilometerstand.
Dat wil zeggen dat ik voorlopig ook geen werk meer maak om het probleem te verhelpen.
Ik bedank bovenstaande heren zeer hartelijk over het meedenken over dit item.
Het was voor mij de eerste keer dat ik zelf op deze webside een probleem heb geplaatst.
Ik heb deze webside wel verschillende keren geraadpleegd om een idee te krijgen van andere problemen.
Al met al een prima plek om informatie in te winnen.
Ook de antwoorden van de diverse vrijwelligers laten zien dat je met echte kenners te doen hebt.
Echt prima.
met vriendelijke groet,
Kees.
Alleen nog een vraagje: zitten er in mij auto zowel gasinjectoren alswel benzineinjectoren?? of alleen maar 1 stel injectoren.
sorry zal wel een domme vraag zijn.
10 jaar
Je geeft het wel snel op, de verdamper is met deze km stand vaak versleten.
Een versleten verdamper geeft deze symptomen, deze kan je reviseren.
Het kan eventueel ook nog liggen aan de gas injectoren, zeker als hier nog geen filter op zit. (gaan dan stuk door vervuiling)
Heb je al wel de druksensor modificatie? (losse druksensor met filter tussen de verdamper en de gasinjectoren)
Er zitten zowel gas injectoren als benzine injectoren in jou auto.
10 jaar
goedendag,
hier ben ik weer .
probleem doet zich nu ook voor als ik op benzine rij.
Opvallend detail: koelfan slaat niet aan bij stationair draaien en warm weer.
temp meter blijft wel op 90 graden staan.
Kan mijn probleem ook door en kapotte koelfan ontstaan?
Misschien heeft iemand hier een antwoord op.
Met vriendelijke groet,
Kees.
10 jaar
Is er al gecontroleerd of de benzine en/of LPG injectoren lekken?
10 jaar
Lieve mensen, ik heb ondertussen mijn auto verkocht aan een exportbedrijf.
Ook een garage bij mij in de buurt kwam er niet uit.
Ik had ook geen zin om hoge onderzoekskosten bij een dealer te betalen.
En al was het probleem gevonden dan nog is het maar de vraag of ik weer een tijdje zonder kosten
zou kunnen rijden. Het was wel met pijn in mijn hart dat ik mijn Toledo heb weggedaan.
IK wil bij deze al de heren die meegedacht hebben mbt het probleem bedanken.
Hierbij sluit ik dit item.
Hartelijke groet,
Kees.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar