Seat Toledo: Motor slaat af onder het rijden, 4 fouten gevonden hulp gevraagd

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI AFN

Lieve mensen,



Ik ben zo juist bij de Seat dealer geweest. 32,50 euro lichter maar weet nu wel wat er aan de hand is.

Er zijn 4 fouten herkend, waarvan 3 (volgens mij) met elkaar te maken hebben.

Het volgende:

01044 035
Regelapparaat verkeerd gecodeerd

01268 017
Inspuitregelaar - N146
Regelverschil
sporadisch voorgekomen storing

0128 027
Inspuitregelaar - N146
Onaannemelijk signaal
sporadisch voorgekomen storing

00575 017
Spruitstukdruk
Regelverschil




Klachten: Gloeispiraallampje knippert, auto valt onder het rijden uit. De ene keer kan ik 500 km moeiteloos rijden en dan valt ie weer talloze keren uit. (gas geven doet ie niet meer). Soms pakt ie hem weer op bij het terugschakelen of bij lage snelheden.


Wie o wie weet wat dit kan zijn? En waar ik het kan zoeken/vinden?

Geplaatst door

musQ (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kick, moet ik deze vragen anders bij professionals zetten?

musQ 0

12 jaar

Hebben ze bij de dealer het regelapparaat nu wel juist gecodeerd of alleen maar uitgelezen en gereset ?

Audidriver73 0
badge

12 jaar

ze hebben alleen maar uitgelezen.

Ik heb nu de slangen gecontroleerd en 1 slang van N75 naar de actuator van de turbo ( variabele schoepen) die was bij de actuator gescheurd. Die trok ik dus zo er af, stukje afgeknipt weer erop gezet.

Ook zag ik een slangetje met tape er omheen.

Voor de rest heb ik nieuwe brandstoffilter geplaatst en een nieuwe luchtfilter ( geen overbodige luxe kan ik je vertellen). Uiteraard heb ik nog de slangaansluitingen gecontroleerd op lekkages of scheuren. ( zien er goed uit)

Rij nu met het 2e flesje dieselreiniger en trap hem af en toe flink op zen staart ( als de motor goed warm is).



De auto rijd nu zonder schokken of stoten en valt ook niet meer uit, tot nu toe dan, dus wat ik wil gaan doen:

Alle slangen vervangen
De turbo goed schoon blazen


Mocht het zo goed blijven gaan, ga ik volgende week weer naar de dealer om alles te resetten. Als ik daarna weer een foutmelding krijg kan ik altijd kijken of de N75 kapot is of de turbo niet meer goed werkt.

musQ 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.