Seat Ibiza: motor valt uit

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 sdi aey

hallo
Ik heb het volgende probleem met de wagen
bij het rijden valt de motor opeens uit en krijg ik een foutcode van de regelschuif (van de dieselpomp) en brandstofopbrengst
hij start daarna vrij vlot.
Het eletronische gedeelte van de pomp is al volledig vernieuwd (was naar aanleiding van deze storing). het probleem komt sinsdien minder vaak voor doch is het nog niet volledig opgelost
Is het mogelijk dat die storing terugkomt wanneer de pomp niet goed zou afgesteld zijn?
wie kan mij helpen

koen de zutter

Geplaatst door koen de zutter (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

NICK (0) PRO, 17 jaar geleden

Heel waarschijnlijk zit je probleem in de +- 10 polige fiche van de brandstofpomp. Ik heb er al enkele overbrugd door de draden aan elkaar te solderen. Daarna waren de problemen opgelost. Volgens mijn ervaring was het niet nodig om de pomp te vernieuwen.

koen de zutter (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik had de bekabeling al gecontroleerd op breuken dus het zou dan gewoon slecht contact in de fiche moeten zijn?

NICK (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat klopt. Het zou liggen aan het materiaal van de schuivertjes in de fiche. Het zou kunnen als je wikkelt aan de fiche dat het toerental of de inspuiting verandert.

laurens6452 (0) PRO, 17 jaar geleden

klep onder de pomp vervangen ? deze regelt de opbrengst, pomp moet er ff af anders kan je er ni goed bij, klein klepje kan er niks aan zien twee draads, zelf ook gehad zelfde storing , klep verv en weer als nieuw.

grt L

koen de zutter (0) PRO, 17 jaar geleden

bedankt voor de raad maar het eigenaardige is nu dat de klant nu al een paar maanden aan het rijden is zonder dat het probleem zich nog voordoet;
Nu weet ik het helemaal niet meer

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=NICK]Dat klopt. Het zou liggen aan het materiaal van de schuivertjes in de fiche. Het zou kunnen als je wikkelt aan de fiche dat het toerental of de inspuiting verandert.[/quote]
hallo nick

zou jij wat uitleg kunnen geven betreft draden doorverbinden/solderen... mijn belangstelling is groot.

gr

paul,

joep5513 (0) PRO, 17 jaar geleden

Het probleem zit in de materiaal samenstelling van de dikke ronde stekker voor op de motor. De stekkers zijn van verschillend materiaal en dat geeft problemen. Er zijn modificatie kabelbomen te krijgen. Maar gewoon de stekker er tussenuit en doorsolderen werkt natuurlijk ook goed. Als je de de pomp er af hebt gehad en de stekkers zijn los geweest kan het een hele tijd duren voor de klacht terugkomt. Soms gaat het een hele tijd goed als je de stekkers inspuit met contactspray. Maar doorsolderen is defenitief van de problemen af.

veel suc6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.