Heren collega`s, ik heb een klant met een cordoba 1.6 met een ALM motor, die soms na het starten een toerental geeft van 3000 t/min, stationair bij warme motor onstabiel wordt wanneer een verbruiker wordt ingeschakeld.
Ik heb het gasklep huis al gereiningd, zelfs al vernieuwd, met de autodiagnos tester ingeleerd, daarna gaat het een tijdje goed, maar begint toch weer te etteren na verloop van tijd.
Er zitten geen DTC`s in.
motor loopt verder perfect.
Wie weet iets te doen ?
Geplaatst door jos joersen (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Siem Bijman (140) PRO, 20 jaar geleden
Geen valse lucht Jos?
jos joersen (0) PRO, 20 jaar geleden
Niet te zien zo, is er een veel voorkomende plek waar valse lucht aangezogen wordt bij deze motor
blijegeit (0) PRO, 20 jaar geleden
het slangetje tussen de rembooster (bekrachtiger) en de carburateur wil weleens gaan lekker.
suc6
johan dijkstra (0) PRO, 20 jaar geleden
hallo jos ik zou de temperatuur sensor eens controleren.
waarschijnlijk geeft die geen goede temperatuur.
aan het motor regelapparaat.en wordt niet als storing herkent
komt vaak voor.
4 polige sensor onder stoom verdeler.
jos joersen (0) PRO, 19 jaar geleden
Collega`s, ik zal deze tips even nagaan, wordt vervolgt
jos joersen (0) PRO, 19 jaar geleden
na het inleren/resetten van de ecu slaat de auto niet meer af, en doet geen vreemde dingen meer als er een verbruiker wordt ingeschakeld, echter het toerental direct na het starten blijft hoog ( tot ong 3000 t/min) en het stationair toerental bij warme motor komt niet onder de 1100 t/min.
Na het toch maar vervangen van de inlaatspruitstuk-pakkingen ( ik dacht n.l. nog steeds aan valse lucht) gaf ook dit geen resultaat.
bij afsluiten van de overige vacuumslangen blijft het probleem aanwezig.
Ik heb in een laatste wanhoop-poging maar eens de ontsteking-verdeler verdraait, en warempel het toerental werd keurig 800 t/min en bleef stabiel.
Waarschijnlijk heeft iemand hieraan gedraait. ok probleem opgelost, maar wie weet hoe je met de autodiagnos tester kunt zien wat je ontstekings tijdstip is ???? (misschien wel een domme vraag maar ik kom er niet achter, ook niet bij de dealer)