na een lange rit zoals de klacht luid, krijgt mijn klant de wagen in geen enkele versnelling, heb de koppling en vliegwiel vervangen omdat deze bij demontage er slecht aan toe was, klacht blijft zich voordoen.
als ik er in rijd valt mij op dat de koppeling behoorlijk vroeg aangrijpt , dit was ook al voor het vervangen van de koppeling
als ik de koppeling kort van de bodem haal krijg ik hem ook in geen enkele vesnelling, er zit geen lucht meer in het systeem en hij voelt verder lekker strak aan.
wat mij ook opvalt is dat hij niet lekker in de versnelling rolt maar hierbij niet kraakt of andere geluiden heeft.
wat kan dit zijn?
mvrgr, mark laanstra.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk wat je zegt,de koppeling komt gewoon niet volledig vrij.
Voel je gelijk al weerstand als je het pedaal gaat intrappen,want dat hoort wel zo,toch maar weer even ontluchten en het hydraulische gedeelte controleren op lekkage,maar het kan ook nog in de hefboom zitten.
Ik denk dat je even naar de bedienings mechanisme moet kijken , die boven op de bak zit , even los draaien en kijken wat de staat daar van is , het gedeelte wat in de bak zit wel te verstaan , deze roesten nogal eens door al 2 keer meegemaakt dat deze niet goed wilde schakelen in div versnellingen.
zelfde motor zelfde bouwjaar.
Grt
er zit echt geen lucht meer in! de koppeling voel aan zoals deze moet zijn
ik heb mij ook al afgevraagt of de koppeling wel goed vrij komt, maar naar mijn gevoel komt deze wel vrij alleen dan moet je hem zeker volledig in trappen. ik weet van de golf 5 en de passatten van 2008 komt deze ook behoorlijk vroeg en is mij ook al eerder bij een golf 4 op gevallen van de zelfde leeftijd en b.j.
even voor SJAKIE! kan ik de bediening zo los halen en waar roest hij dan door?
mvrgr.
Als je de schakel kabels volgt dan komen ze uit op de bak waar deze vast zitten op een ronde as , vast met een moer , samen demonteren met het ijzeren gewicht wat er bij aan zit, dan moet je het huis ( klein metalen ronding) los schroeven (als het goed is 2 moeren) , als het goed is kan je nu het hele zaakje uit de bak halen, je kijkt dan zo in de versnellingsbak, het gedeelte wat je dan vast hebt is dan verroest of niet dat moet je dan ff bekijken.
Kan soms erg vast zitten maar kan niet veel fout gaan bij het los halen
Grt
heb de schakel klok gedemonteerd en gecontroleerd op roest of ander defect, kon hier weinig aan vinden, wel een beetje vlieg roest maar verder niks bijzonders vreemd verhaal, het is inderdaad net of de koppeling niet vrij komt maar lucht zit er niet meer in. volgens de klant is de koppeling altijd al wat vroeg geweest met aangrijpen, maar heeft tot nu nog geen directe problemen gegeven. bak olie was na het aftappen ook schoon, als ik er in rij zijn er tuurlijk geen problemen.
mvrgr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar