close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Cordoba: Niet starten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 100pk

Heeft iemand de oplossing voor het volgende probleem:

Onze cordoba vario SXE 1.6 (100pk) uit 1998 wil niet meer aanslaan.
Startmotor draait wel rond maar motor slaat niet aan.
Na aantrekken loopt de motor wel.
Problemen zijn begonnen na het vervangen van de distributieriem nadat deze
waarschijnlijk een paar tanden heeft overgeslagen.
Tevens is toen de spanrol vervangen.
Eerst starte de motor nog wel na vaak proberen , maar nu slaat deze helemaal niet meer aan.
Bij het uitlezen komt geen storing/foutmelding naar boven.
De volgende delen zijn ondertussen vervangen:
Bougies
Bougieskabels
Verdelerkap
Halgever
Startmotor gereviseerd
Temperatuur sensor

kortom, nagenoeg alles is vervangen/gereviseerd maar hij slaat nog steeds
niet aan.
Wie weet de oplossing?

Geplaatst door

volturbo855 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een paar tanden heeft overgeslagen ? Heb je de compressie al eens gemeten ?

Toen je de riem erop had liggen, draaide alles toen soepel rond of sloeg hij vast toen je de auto probeerde te starten ?

Als hij loopt, loopt hij dan wel goed ?

En weet je heel zeker dat hij nu WEL goed ligt ? Onsteking staat ook goed ? Dus cilinder 1 op BDP en dan moet de rotor naar bougiekabel 1 wijzen ??

stefan84 0

14 jaar

Hallo Stefan,

De motor liep goed toen de riem vervangen was, we hebben er toen al mee gereden.
De motor wilde echter niet direct aanslaan.
Is toen verschillende keren in de garage geweest maar hier startte hij gewoon iedere keer.
Als wij hem dan weer thuis hadden en de volgende morgen weg wilde startte hij niet meer.
Dit is verschillende keren zo gebeurd tot hij ook bij de garage niet meer wilde starten.
Als laatste is na advies van een SEAT-garage de startmotor gereviseerd.
Men dacht dat deze een inductie spanning veroorzaakte doordat hij misschien net te zwaar zou lopen.
Als we de auto aantrekken loopt hij al na een paar meter en loopt dan netjes.
Bij onze garage denkt men dat hij bij het starten niet meteen een ontsteking krijgt en daardoor verzuipt.
Het merendeel is vervangen en men weet het nu niet meer.
Als laatste optie denkt men nu aan ECU, deze willen ze echter niet zomaar vervangen als ze niet zeker weten
dat het hier aan ligt.
Zal na hun vakantie even navragen of ze zeker weten dat de riem nu wel goed ligt en de ontsteking goed staat.
Ga hier eerlijk gezegd wel vanuit aangezien ze al verschillende keren contact hebben gehad met de SEAT-garage
en deze dat vast en zeker ook wel gevraagd hebben.
Misschien dat je nu al een idee hebt waar het aan kan liggen?

Wens je langs deze weg fijne feestdagen.

Hans

volturbo855 0

14 jaar

Stefan84

Heb het nagevraagd bij de garage waar de auto staat.
Compressie is gemeten en is goed, ontsteking staat goed enz.
Het probleem is dat hij teveel benzine krijgt bij het starten en meteen verzuipt.
De ontsteking vonkt als een "tierelier".

Wat zou het probleem kunnen zijn?

volturbo855 0

14 jaar

Hans

Als hij teveel brandstof krijgt, controleer dan eens de injectoren of aansturing ervan..Ze worden massa gestuurd.

Heb je wel de goede temp sensor vervangen ? Misschien zou je de weerstand van de sensor nog eens kunnen meten.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hallo Stefan,

Bedankt voor de snelle reactie

Misschien domme vragen maar ben een leek op dit gebied:
Zijn er meerdere temperatuursensoren dan?
Regelt de ecu de aansturing van de injectoren?
Wat kan er gecontroleerd worden aan de injectoren?

Groeten,

Hans

volturbo855 0

14 jaar

Hans

De injectoren moet natuurlijk wel goed zijn, ze moeten goed vernevelen en niet 'pissen' en mogen ook niet lekken, moeten op de juiste druk openen en mogen niet slecht en vervuild zijn, je kan deze laten testen en zonodig ultrasoon laten reinigen.

Ze worden inderdaad massa gestuurd via de ECU.

Ik denk dat je maar 1 temp sensor erop hebt zitten, een 4 polige voor motor ecu en signaal op dashbord, dus dat zal wel de goeie zijn.

Maar als hij echt verzuipt zou ik het daarin zoeken, maar als hij net geen brandstof krijgt ( ipv verzuipen ) kan het aan meerdere dingen liggen.

Als je hem op contact zet, hoor je dan ook de brandstof pomp een sec of 2 lopen of hoor je niks of loopt deze constant ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hallo Stefan,

Excuses voor het niet meer reageren maar heb het druk gehad met andere dingen.
De garage is n.a.v. jouw vragen toch nog een keer met de auto aan de slag gegaan.
Het probleem hebben ze uiteindelijk na weer een dag zoeken toch gevonden.
Het probleem zat hem in een kabelbreuk in de voedingskabel naar de zekeringen, hierdoor kreeg
hij net niet genoeg spanning om te ontsteken.
Heb de auto nu weer een week terug en hij geeft geen problemen meer met het starten, ook niet bij het koude
weer van de afgelopen dagen (auto staat buiten).

Wil je langs deze weg bedanken voor het meedenken en je suggesties.

Groeten,

Hans

volturbo855 0

14 jaar

Hans,

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.