Bij deze motor is het de ketting van de nokkenassen vervangen maar daarna geen vermogen meer.
Als de nokkenas aan de kant van de distr.riem op de merktekens staat en ook de krukas op nul graden dan staat aan de anderekant de tand met de nul erop niet gelijk met de bovenkant van de cilinderkop,ook de rotor wijst niet naar de eerste cilinder(maar zo,n centimeter ervoor.
Zetten we de 2 tanden met de nul tegenoverelkaar terhoogte van de bovenkant cil.kop staat de distributieriem niet meer op tijd.
WAT doen wij hier fout.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je moet het merkteken pakken wat aan de achterkant van de nokkenaspoelie staat. Dit moet gelijk staan met het pasvlak van de kop aan de rechterkant. De krukas moet op nul staan, te zien via het vliegwiel, of gewoon via het merkteken aan de voorkant van de motor. Dit staat op de krukaspoelie.
We hebben het merkteken achterop de nokkenas poelie genomen,dit staat gelijk met het pasvlak van de cil. kop,mar de nul aan de andere kant staat dan niet gelijk met het pasvlak van de kop en de rotor wijst ook niet naar de eerste cilinder.
Effe voor de duidelijkheid, we hebben het hier over een enkele nokkenas??
Nee het zijn twee nokkenassen die aan de vliegwielzijde met elkaar verbonden zij met een kleine ketting.
Aan de voorzijde zit een distributieriem.
Zijn ER mischien nog meer seat/vw specialisten??
Groeten Michael(Hofman)
Wie Oh Wie????heeft de ervaring.(motor zit ook in VW)
Het nokkenastandwiel kan er op twee manieren op en was dus verkeerd gemonteerd waardoor de merktekens net iets anders uitkomen.De auto trekt weer als voorheen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar