Ik heb een auto staan met het volgende probleem.
Als ik de auto start is er niets aan de hand.
Maar als ik dan gas geef gaat het olie lampje knipperen en geeft hij een signaal.
Heb de olie zender vernieuwd en dat helpt niet.
Heb ook de olie en filter vernieuwd ook dit werkt niet.
De garage heeft hem uitgelezen, en daar is geen storing te vinden.
En de olie druk is ook goed.
Wie weet nu nog wat ik kan doen?
Je ziet wel veel vragen over dit maar geen oplossing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oliedruk meten met een manometer geeft zekerheid betreft druk. Als de druk onvoldoende is kan ook de oliepomp kapot zijn of het zeef dat er voor zit kan verstopt zijn.
He Hendrik.
De klant rijd hier al een maand mee.
kan die uitleg van jou dan nog wel zoals jij zegt?
want ik denk dat de motor al lang stuk moet zijn als de pomp niet goed werkt.
Meten is weten en gissen is missen.
Als het lampje nog knippert als de sensor vervangen is dan is ofwel de nieuwe sensor of de bedrading kapot ofwel is de druk inderdaad te laag.
En te lage druk is ofwel een kapotte pomp of een restrictie in de aanzuigleiding waardoor er nog wel olie komt maar niet genoeg.
Oke ik ga er naar kijken Hendrik.
Alvast bedankt.
[quote=Hendrik4290]Oliedruk meten met een manometer geeft zekerheid betreft druk. Als de druk onvoldoende is kan ook de oliepomp kapot zijn of het zeef dat er voor zit kan verstopt zijn.[/quote]
He Hendrik.
Weet jij de waarde van de oliedruk?
Zal wel iets zijn van 3 bar op stationair en oplopend tot 5-6 bar op toeren bij warme motor.
maurice, ik heb wel eens meegemaakt dat de dynamo niet meer goed was het klinkt mss gek maar dat was bij een golf 1.6 ook van 2000! Ik heb toen perongeluk de dynamo gewisseld met een goed lopende wagen en geen problemen meer gehad!
Ik denk namelijk dat het bij u helemaal geen oliedruk probleem is maar eerder een probleem met de spanningcompensator achter op het instrumentenpaneel!
de oliedruk moet trouwens 2.0bar zijn bij 2000rpm
Seppe heeft gelijk wat betreft de olie druk..
15 jaar
heb vaker met een golf aan de hand gehad....motor gespoeld met motorflush van forté.....de juiste olie erin oliefilter vervangen...heeft bij mij wel vaker tot oplossing geleid , is niet altijd de oplossing maar wel makkelijk te proberen.
Peter
Maurice..
Is het inmiddels verholpen ?
Stefan
15 jaar
He Stefan.
Nee is nog steeds het zelfde.
Weet niet wat ik nu nog moet doen.
Auto komt zaterdag weer naar mij toe.
Dan zet ik er een andere dynamo op.
En ik kreeg geen mail meer van problemcar.
Heb er een nieuwe dynamo in gedaan, en dit is het dus ook niet.
Wie weet nu wat er aan de hand is.
Olie druk is goed.
Ga er nu een andere ecu in doen.
En dan kijk of het wel weg is.
Nou Nou Nou.
Ik ben er uit hoor.
De zender die mijn grossier heeft geleverd was niet goed.
De waarde van deze zender was o,30 en moet zijn 0,50.
Ik een zender van een Polo er in gedaan en weg klacht.
bedankt voor het meedenken.
Maus
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar