Ik heb via een topic uit 2004 op deze site mijn kleppen gesteld, en las toen iets over het verstellen van de ontsteking. Toen dacht ik nog mooi dat heb ik niet nodig want ik laat mijn rotor op dezelfde plaats zitten, maar later kwam ik erachter dat de contactpunten tov de rotor gedraaid waren:S
Toen heb ik cilinder in in BDP in de arbeids slag gezet, dus beide kleppen dicht. De rotor richting de eerste cilinder, en toen de contactpunten zo gedraad dat ze maximaal open stonden. Toen heb ik de verdelerkap weer gemonteerd maar mijn auto sloeg niet meer aan en gaf een paar keer een backfire maar meer ook niet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee marvin dat snap ik.
bij het vervangen van de contact punten stel je deze af met een voeler maat op zo n 0,40mm voor de precies gegevens moet je de dealer of garage vragen ik heb die niet bij de hand.
daar na start je de motor en steld het ondstekingstijdstip af en de boel is gesteld.
op jou manier werkt het niet hoor of je moet geluk hebben.
groetjes jan.
Ik heb hier:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Gister gelezen, maar nu nog eens. De puntjes moeten juist sluiten als de cilinder in het BDP staat. Want het klopt verder wel hoe ik de rotor heb staan, enkel de timing moet ik iets veranderen.
Maar als het motortje maar weer iets loopt dan rijd ik er morgen ff mee langs m'n vakantie werk en zal ik hem daar eens afstellen met de stroboscoop.
Is mijn vraag alleen nog: waar kan ik de merktekens precies zien? Want toen hij gister op de krik stond en ik het blok een beetje had schoongeveegd met een doekje kon ik ze zo 1 2 3 niet zien..
17 jaar
bij mijn fiat panda uit 1986 hebben de de ontsteking afgesteld door de verdeelkap iets te verdraaien.
het was een panda met een 1000cl motor. wellicht dat seat en fiat toendertijd dezelfde motorblokken gebruikten
martin.
17 jaar
Voor nood gewoon even de rotor in het midden zetten en boutjes los houden . Iemand laten starten en een beetje draaien aan de rotorstand tot ie aanslaat. Even zo zetten dat ie aan de uitlaat redelijk loopt ( zonder al te veel ploffen) naar de garage tuffen en afstellen. Kind kan de was doen en geen gas geven anders verzuipt ie.
Gr Jaap
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Marbella of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar