ben teneinde raad ! deze wagen start s'morgens "bijna" nooit bij deze huidige weersomstandigheden! alle mogelijke diagnoses reeds uitgevoerd met betrekking tot startcircuit en brandstoftoevoer.Alle stuurapp. en injectiepomp reeds 2x vervangen incl.motorbedrading! Details :wagen start ok maar slaat aan na +- 1min. starten. Daarna is alles ok voor de rest van de dag. Word er niet met de wagen gereden is de volgende morgen alles ok. de problemen komen enkel terug pas wanneer de wagen op bedrijfstemp.is geweest en een volledige nacht heeft buitengestaat.Overnacht de wagen in onze werkplaats bij +- 12° dan is er geenenkel probleem .Ook is er geenenkele DTC uit te lezen in het motorgeheugen!Voorgloeisysteem werkt ook perfect.Duidelijk is er geen brandstoftoevoer tot aan de verstuivers! hopelijk krijg ik hierop een spoedige reactie zodat ik in detail kan verdergaan!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zijn deze problemen gekomen na een beurt?
hallo ik lees dat je brandstoftoevoer ook heb gecontroleerd
toevalig retourleiding vern of onder de verstuivers zitten plaatje deze kunnen ook lekken (zelf nog nooit meegemaakt)dan pakt hij ook heel slecht aan.
De opel dealer weet er wel meer van.
advies als je dit nog niet gedaan hebt retourleiding eerst vern
19 jaar
Weet je zeker dat het een brandstofprobleem is?, gezien het feit dat de auto bij hogere buitentemperaturen wel start kan ook de compressie wel eens (te) laag zijn.
Hierdoor zal de motor koud ook niet goed willen aanslaan.
19 jaar
heb precies het zelfde probleem gehad bij een astra-g. heb me wezenloos gezocht. probleem zat in de afdichting op de verstuivers. als auto gelopen heeft klepdeksel demonteren en dan controleren of je diesel in de motorolie vindt. (dit is duidelijk te zien nml heldere vloeistof rond verstuiver)
stom idee meschien maar bevriest de diesel niet gewoon in de lijdingen?
gooi er is wat benzine bij dan bevriest hij in elk geval zekker niet.
gr tijne
19 jaar
er zatten algen in de mazouttank
Komt inderaad vaker voor.Deze kunnen de filters verstoppen.
algen in je brandstof? dagt dat die dingen alleen in de revier zaten en in acariums.
19 jaar
Er zijn algen die zeer goed gedijen in diesel. Bevriezen doet diesel beslist niet bij 15 graden, en benzine toevoegen aan diesel deed men in de middeleeuwen, maar tegenwoordig niet meer.
sterker nog...benzine sloopt de brandstofpomp tegenwoordig..
oke goed dat ik het weet dat dat neit meer mag.
moest het vroeger met mijn bx doen anders starte hij echt neit meer na een strenge nacht vorst.
gr tijne
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar