close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: P0238 spruitstukdruk

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.2tdi cfwa

We hebben hier een seat ibiza met een 1.2 tdi motor waarvan zijn gloeilampje knippert.
Tijdens het uitlezen van de codes kwam alleen foutcode 15984 (P0238) naar boven met omschrijving; spruitstukdruk, boostsensor (G31), signaal te hoog. Toen heb ik data uitgelezen en inderdaad, inlaatspruitstukdruk is continu 255 kPa zelfs met stilstaande motor. De sensor zit erg makkelijk en is niet duur dus eerst een nieuwe geprobeerd maar dit maakt geen verschil. De klant heeft een nieuwe afspraak gemaakt om de storing verder uit te zoeken maar ik wil langs deze weg even vragen of jullie al tips voor mij hebben, volgens de klant heeft hij deze storing in de garantieperiode namelijk ook al gehad. b.v.d.

Geplaatst door

harlie (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welke sensor heb je vervangen?
Ik ga er vanuit dat je de juiste hebt vervangen hoor maar er zitten 2 dezelfde type sensoren op, 1 op inlaatspruitstuk en 1 in de laaddrukslang. Je moet die op het inlaatspruitstuk hebben. Denk zeg het maar want je kan er best zo intrappen.
Anders bedrading meten, dat wil ook nog wel eens stuk gaan.

ricky 10
badge

10 jaar

Dankjewel, heb idd de sensor in de laaddrukbuis vervangen. Ik ga op zoek naar zijn tweelingbroer in het spruitstuk en laat de uitslag nog even weten.

harlie 0
badge

10 jaar

Vanmorgen de sensor in het spruitstuk opgezocht en vernieuwd, codes gewist en data uitgelezen en idd alles is opgelost. Bedankt voor de tip Richard.
Even uit nieuwsgierigheid; waarom heeft de auto 2 druksensoren in zijn inlaat?

harlie 0
badge

10 jaar

Daar heb ik me eigenlijk ook niet verder in verdiept maar die andere is dacht ik de laaddruk temperatuursensor (als ik zo weer ff terug denk aan de storing die ik toen ook kreeg toen ik er ook in trapte hahah.

ricky 10
badge

10 jaar

Even een vraagje aangezien we hier een zelfde soort probleem hebben met een Polo 6R TDI van 2010. Continu de foutcode G31 signaal te hoog aanwezig. Sensor reeds vervangen, ook de temperatuursensor in de slang vernieuwd. Fout blijft aanwezig en is niet te wissen. Meetwaarden veranderen ook niet bij losgenomen stekker, blijft op 255kPa staan. Voedingspanning is netjes 5V. Waar moeten we het eventueel zoeken in de kabelboom? Of heeft iemand een pin-out van de ECU?

Alvast bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.