Een inlichting collega's. Wij hebben hier een Leon die hier al 3 maanden staat met ongevalschade. Nu mag voertuig hersteld worden, maar auto start en valt onmiddellijk stil. "Sleutel" knippert.
Heb batterij al afgelegd en draden tegen mekaar gehouden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 17978 P1570
Deze foutcode is 'Manufacturer Specific' (voor elke autofabrikant een andere omschrijving en betekenis). De onderstaande omschrijving / verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's.
nl Motor Regelmodule Geblokkeerd door Beveiligingssysteem
du Motorsteuergerät gesperrt
en Engine Start Blocked by Immobilizer
Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
De motor start, maar slaat onmiddellijk weer af
Mogelijke oorzaken:
Geprobeerd te starten met een verkeerde/beschadigde sleutel
De motorregelmodule is vervangen zonder aan de startblokkering te zijn aangepast
De ECU is onjuist
De ECU krijgt geen stroom
Startblokkering defect of er zit een fout in
De sleutel / het slot is geprobeerd te manipuleren
Mogelijke oplossingen:
Pas de steutel(s) aan op de Instrument Module en de ECU
Check stroomvoorziening op de ECU
De ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken.
Extra info:
Als er geen andere gerelateerde fouten in de startblokkering zijn opgeslagen en de startblokkering gerelateerde meetwaardeblokken zijn in orde (behalve dat de start van auto niet is toegestaan), probeer dan een 'koude start'. Haal beide stroomkabels van de accu af. Houd beide uiteinden van de stroomkabels gedurende 15 seconden tegen elkaar aan (een eind uit de buurt van de accu!). Verbind dan weer de accu. (Voorbeeld, engelstalig)
Bron: Gerrit speek. www.gerritspeek.nl
Dat had ik ook gezien maarten, maar die foutcode is niet te wissen. Vandaar mijn vraag of er iemand ervaring mee heeft.
Waarschijnlijk is de inertieschakelaar afgesprongen bij het ongeval,dat geeft dit verschijnsel.
Tot voor een paar weken, startte nog normaal met booster. Maar auto zit nu vol schimmel en vocht van het buiten op het terrein te staan. Hebben hem binnen gezet met de ramen open om op te drogen. Kan vocht op de bedrading zitten.
Weet iemand soms die "inertieschakelaar" zitten. Vind hem niet direkt en ook niet via Autodata.
Probeer de leerwaarden van de wegrijblokkering te wissen, met wat geluk is je probleem dan weg.
Gr John
heb hem al een paar uur met contact op laten staan. Probeer de foutcodes te wissen, maar blijft zeggen dat de "leergrens" van de sleutel overschreden is. Blijkt nu ook dat klant geen tweede sleutel heeft. Hou jullie verder op de hoogte
Leerwaarden met de testkast wissen, met de polen los werkt niet.
Vraag terzijde hiervan : kun je de codes wissen en sleutel herprogrammeren met een eigen code? Klant heeft enkel 1 sleutel, niks van codes.....
Maar we zoeken verder na de kerst.
@ John : alvorens hem effectief bij de dealer te slepen, wat bedoel je met de leerwaarden wissen? In TEXA en VAG-Com kom ik geen leerwaarden tegen, mss heeft het een andere benaming.
Ik geef toe, nooit te oud om te leren. Ik zou deze auto namelijk graag terug normaal gestart krijgen zonder tussenkomst van een dealer. Auto startte tot voor een paar weken normaal en plotseling na een tijdje met platte batterij gestaan te hebben hebben we deze fout.
Auto is ook enorm vochtig binnenin door zolang buiten te staan.
Auto staat nu twee weken bij dealer. Nieuwe sleutel ingeleerd, maar probleem blijft.
Volgens dealer kan tellerklok defekt zijn, bekabeling naar tellerklok defekt,......................
Straatje zonder eind blijkbaar.
Want het is een 130 pk enhiervoor vind je op de sloot geen tellerklokken.
niet sloot, maar sloop
Einde raad met dit voertuig.
Dealer heeft nieuwe sleutel ingeleerd, maar VAG-Com "zegt" 0,0 sleutels ingeleerd.
Dealer heeft als het goed is vas en geen vag com. Sleutels/immobilizer aanpassen moet rechtstreeks via server fabriek online aangepast worden. Bij deze Leon werkt het leerwaren wissen niet dit geld voor de oude types.
Wel eens vaker meegemaakt dat het instrumentenpaneel defect is geraakt tijdens crash.
Mvg
Thx.
Maar Vag-Com zegt dat er geen sleutels aangeleerd zijn? Nu meen ik wel dat dealer wel degelijk de sleutel ingeleerd heeft en het mss bij het rechte einde heeft met instrumentenpaneel. Maar ik vind het echt raard dat VagCom geen sleutels herkend.
Ik ben akkoord als men zegt dat het panneel stuk is, maar ik heb het getest via Vag-Com en alles werkt normaal.
Als je contact opzet pinken de voorverwarming en de sleutel. Vagcom geeft 2 foutcodes nu, nadat dealer sleutel inleerde. Die tweede foutcode houdt dat wij starten met de verkeerde sleutel.
Begrijpe wie kan.
Er moet toch ergens een code te krijgen zijn om die sleutels het herprogrammeren via VAG-Com of TEXA. Als je bij de Mister Minit in de buurt binnenstapt kopieren die de code van sleutel van de meeste merken om een nieuwe aan te maken, geen dealer nodig. Ik weet wel uit ervaring dat bij VAG die codes via de server gaan, maar "ergens" moet je daar toch via een dealer aan geraken als eigen van de auto?
De boel niet opgeblazen met de booster,zou eerst de teller op sturen naar actronics.
wij hebben ook al een paar computers opgeblazen met een booster,nu hebben we een beveiligde,hebben nu al een paar jaar geen problemen daar mee.
Hans l
Heb ook al in die richting gedacht, maar waar ik niet bij kan is dat volgens VAGCom en Texa paneel ok is en hij slechts de sleutel niet herkend.
Ga met klant overleggen om paneel op te sturen.
Je zult toch ergens moeten beginnen,zou wel effe bellen want ik denk dat je in dit geval de sleutels en de motor ecu mee moet sturen.
Hans, ik had idd al eens contact opgenomen met AC in die zin een paar weken geleden en idd ze zeiden dat je de sleutels en de motor ECU mee moet sturen.
Vraag is of klant dit nog wil en waar die ECU juist zit bij de Leon.
Morgen alles opsturen naar AC en hopelijk is het dan opgelost.
Vandaag alles terug gekregen van bij AC : en motortje loopt terug zoals tevoren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar