Seat Ibiza: Pinbezetting tweede connector MFA-tellerunit 6K

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo allen,

Achterop een tellerunit met MFA zit een tweede dikke connector. Weet iemand de uitgebreide lijst met de complete pinbezetting van die unit? Of weet iemand een goede bron waar dat in staat? Kan in Olving/Kluwer niets vinden.

Groeten,

Frank

IncaSDI

Geplaatst door IncaSDI (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

Welke bedoel je de Blauw of Groen stekker..?, en wat is precies je klacht wat wil ervan weten..?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Frank,

Kijk eens of je hier iets aan hebt :

Stekker 1 :

[url=http://img683.imageshack.us/i/41315672.p...][img]http://img683.imageshack.us/img683/6767/...[/img][/url]

1 - temperatuurvoeler buitentemperatuur, massa *
2 - verklikkercontact koelvloeistofpeil
3 - contact 31, massa
4 - geheugenschakelaar MFA (RESET) *
5 - contact 31 b, elektronica - massa
6 - geheugenschakelaar voor multi-functie-indicatie (memory)
7 - uitgang snelheidssignaal
8 - oliedrukschakelaar 1,8 bar
9 - oliedrukschakelaar 0,3 bar
10 - contact 1 / contact W
11 - contact 30, accu-plus
12 - contact 58b, verlichting
13 - contact 15
14 - vrij
15 - oproeptoets MFA (mode) *
16 - controlelampje van dynamo, contact 61
17 - sensor olietemperatuur *
18 - controlelampje van 2-kringsremsysteem en handrem
19 - temperatuurvoeler buitentemperatuur, signaal *
20 - controlelampje voorgloeitijd / CAT / Check
21 - brandstofmeter
22 - controlelampje linker knipperlicht
23 - koelvloeistoftemperatuurmeter
24 - controlelampje rechter knipperlicht
25 - controlelampje grootlicht
26 - ingangssignaal brandstofverbruik *
27 - snelheidssignaal van sensor snelheidsmeter -G22
28 - indicatie keuzehendelstand AG 4
* Alleen bij multi-functie-indicatie


Stekker 2 :

1 - airbag - controle van werking
2 - airbag - stuursignaalkabel
3 - controlelampje veiligheidsgordel-signaalsysteem
4 - vrij
5 - vrij
6 - controlelampje voor achterklep
7 - 11 : vrij
12 - airbag contact 15
13 - airbag contact 31
14 - vrij
15 - controlelampje voor schakelindicatie (Ecomatic)
16 - controlelampje voor blijven draaien van motor (Ecomatic)
17 - controlelampje voor Ecomatic
18 - Ecomatic - stuursignaalkabel
19 - 28 : vrij


Gr Stefan

IncaSDI (0), 14 jaar geleden

[quote=Tiguan]Welke bedoel je de Blauw of Groen stekker..?, en wat is precies je klacht wat wil ervan weten..?[/quote]
Witte stekker. Geen klachten, maar wel een projectje.

Wel één eerste probleem met het olielampje, zie de laatste zin van dit bericht.

Ik ben nu bezig MFA in te bouwen in een Ibiza 1.3 AAV. Dat is origineel een auto waar zelfs Fred Flintstone niet in wil rijden. Zoals sommigen misschien weten, kwam die origineel met wieltjesteller en één lampje voor de richtingaanwijzers (i.p.v. voor elke richting één). Zo antiek dus.

Ik heb opnieuw een originele MFA-teller met standaard zwarte wijzerplaten van een 2.0 op de kop kunnen tikken. Ook de hendels uiteraard. De rechter hendel kwam uit een Cordoba zonder achterruitenwisser, dus ik heb die eerst moeten verbouwen, zodanig dat er ook de achterruitenwisser mee bediend kan worden (hendel slopen en combineren).

Ik ben trouwens al een half jaartje bezig die auto helemaal 'op te fokken' met originele accesoires van een paar jaar later. Ik zal wel de enige in de wereld zijn die dat doet. Lijkt me stug dat er nog zo'n idioot bestaat. Voor de geïnteresseerden, zit er inmiddels in wat er niet hoort: de schuivende i.p.v. scharnierende asbak, de nieuwe ronde kachelknoppen, koplamphoogteverstelling, binnenverlichting en leeslampje met startvertraging (extra draad trekken), in hoogte verstelbare stoelen, verstelbare stuurkolom, 'nieuwe' type dikke sleutels, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen, mistverlichting voorzijde, relaisgeschakelde claxon (zoals in Inca/Caddy), nieuw model handrem, apart indicatielampje voor links en rechts richting aangeven (i.p.v. één lampje voor beide richtingen).

En natuurlijk het laatste model deurgrepen binnenzijde, onmisbaar voor de roker. Daar kun je aanstekers in te bewaren of gebruiken als derde en vierde asbak. :)

Voor de duidelijkheid: dit zat er dus allemaal niet in. Ik besef het: het ombouwen van Ibiza 6K1 1994 naar 1997 is een volstrekt idiote hobby, maar wel leuk als je van VAG-onderdelen houdt.

Enfin, het eerste probleem dat ik nu met de MFA-teller heb, is het signaal OLIE (olielampje knippert en de unit piept als ik boven de 2000 toeren kom en harder dan 20 km/h rij). Met die herrie is gewoon niet te rijden, want die piep doet zeer aan de oren. Zal wel komen door het ontbreken van het oliedruk- of olietemperatuursignaal... Eerst maar uitzoeken wat er nu mis is.

Gelukkig staat er ook een andere auto op de oprit ;)

IncaSDI (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Helemaal geweldig, dank! Perfecter is het niet te krijgen. Hier heb ik dus zeker iets aan.

Dit is de bezetting van de eerste en enige stekker achterop mijn module. De verkoper zei me telefonisch dat er een tweede aansluiting op zat, maar die zit er toch niet op. Vandaar misschien de vraag over de kleur stekker door Tiguan.

Groetjes maar weer

IncaSDI (0), 14 jaar geleden

Het probleem met het olielampje was dat er geen apart aangesloten sensor '1,8 bar' is in een 1.3. Deze pin op de massa aangesloten, probleem weg. Wel keurig alarm bij de lage oliedruk (getest).

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Frank,

Leuk projectje trouwens, doe zelf ook veel qua ombouw / motorisch van de oudere generatie VW..Het blijft gewoon leuk zoiets, je moet er gewoon plezier aan hebben, daar gaat het toch om.

Mooi om te horen dat het weer opgelost is.

Gr Stefan

IncaSDI (0), 14 jaar geleden

Hallo Stefan,

Met welke bouwjaren/modellen hou jij je vooral of liefst mee bezig dan?

(Dit is off-topic, vandaar maar even een nieuwe vraag erbij:)

Over de MFA-unit gesproken... Indicatie brandstofverbruik. Blijft uiteraard op 0.0 staan. Is het mogelijk iets te doen met de 'load', zoals die is uit te lezen met VAG-COM, of met draden van de brandstofpomp?

Frank

Frank

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.