Seat Ibiza: seat ibiza tdi 90 pk motorcode ahu. verliest vermogen bij +- 110

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 tdi

goedendag,
sinds gisteravond heb ik een probleem met mijn ibiza tdi motorcode ahu. 90pk
(is gechipt na 120pk) bj 20-feb-1999.
als ik optrek en dan kom ik bij +- 110 km/u dan verlies ik vermogen (denk noodloop)
en dat blijft zo totdat ik de sleutel omdraai en opniew start.
dan is alles weer normaal tot die 110km/u dan is het weer het zelfde.
had al wat vacuem langetjes nagekeken en een op luchtfilterhuis was slecht dus die is weer gemaakt.
mijn lmm (pierburg) zag er nog goed uit. weer in elkaar gezet.
toen weer gaan rijden was alles weer goed. ook boven de 110 km/u
5 min later was het probleem weer terug.
als ik nou mijn lmm reed die presies het zelfde.
koppel mijn lmm weer aan ging 1 min goed en daarna was probleem weer terug.
is nou toch mijn lmm slecht/kapot of moet dat probleem dan altjid zijn en niet aleen boven de 110 km/u.
want draai sleutel om probleem is weg tot de 110. daarna is vermogen weer weg.
of moet ik denken aan een andere sensor of klep?
iemand een idee?

mvg dennis

enzyme25

Geplaatst door enzyme25 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jan T (10) PRO, 14 jaar geleden

verstandig is om storing uittelaten lezen en zien wat daar vorkomt en aan de hand daarvan de boel tecontroleren en/of rijden met de testkast om de lmm en de turbo tecontroleren.


groetjes jan.

enzyme25 (0), 14 jaar geleden

heb de n75 klep vervangen en bijna alle vacuum slangen. 3 storingen gewist.
maar een storing blijft terug komen? terwijl ik niks merk kwa slecht rijden ofzo ?
namelijk
65535 internal control module memory error
28-10 - short to B +-intermittent
dat is het regelapparaat van de motor?

soms heb ik 3 dagen nergens last van aleen dat deze storing elke keer terug komt
en dat die in noodloop klapt en dan weer code : 00575 aangeeft
terwijl die klep vervangen is en de vacuumslangen op 2 na ook allemaal.
dan wis ik alle storingen en is er weer niks aan de hand een paar dagen en dan krijg ik weer een keer 00575
waar mot ik verder zoeken ?

gr dennis

jos-br (0) PRO, 14 jaar geleden

Je turbo zit vast, komt echt heel vaak voor bij dit type motor. Komt ook door de leeftijd van de turbo.


Jos.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Heb je de aansluitingen van de N75 niet verwisseld ??

Die 65535 heb ik vaker gezien, die was ook niet te wissen en je merkte niks met rijden, maar dit kwam nadat de auto gechipt was..

Gr Stefan

enzyme25 (0), 14 jaar geleden

hoe bedoel je zit vast?
ik heb geen variabele schoepen turbo he is een ahu.
en als die vast zat zou die toch ook niet 3 dagen goed doen dan weer een keer die 00575.
heb ook een logje van mijn lmm en turbo druk gemaakt en dat ziet er niet verkeert uit ?

log turbodruk: http://rapidshare.com/files/368743720/tu...
log lmm : http://rapidshare.com/files/368389081/co...

misschien kan iemand mijn logjes beoordelen ?

motorcode ahu
gechipt
egr afgedopt met een plaatje


wat betreft foutcode : 65535 als ik dat opzoek wordt gezegt : startmoter doet niet meer of auto slaat niet aan?
maar dat probleem heb ik zeker niet.?

enzyme25 (0), 14 jaar geleden

oke dus die 65535 moet ik me niet druk om maken ? auto is idd gechipt teminste zei de vorge eigenaar en lijkt me een stuk sneller als 90 pk standaart ja.
volgens de vorige eigenaar zou die 120 pk hebben ?

voor zover ik weet heb ik geen slang verwisselt heb het een voor een vervangen. en die foutcode 00575. heeft die maar af en toe ?
dat is juist het rare

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Die 65535 staat voor een defect regelapparaat, die dingen wat jij opnoemde zijn de mogelijke verschijnselen

Bepaalde oudere ECU's van TDI's welke een vacuum verbinding met de ECU hebben.
Probleem: vacuum verbinding verbroken, of voor de ECU, of binnenin de ECU.
Oplossing: controleer en repareer de vacuum verbindingen

enzyme25 (0), 14 jaar geleden

heb alle vacuum slangetjes vervangen op 2 na die zagen er goed uit ?
misschien in de ecu waar de slang op aangesloten zit ?

jos-br (0) PRO, 14 jaar geleden

Niet goed gekeken, dacht dat het een AFN was. Kijk eens goed naar de slang die op het compressorhuis van de turbo zit, deze lijkt wel goed, gaat echter vlak aan de aansluiting stuk.

Jos.

enzyme25 (0), 14 jaar geleden

oke dankjewel zal morgu eens ff kijken .

enzyme25 (0), 14 jaar geleden

heb nog niet kunnen kijken na het slangetje ivm regen en druk druk druk.

wel ff snel een nieuw log gemaakt van kanaal 3-8-11

http://rapidshare.com/files/369936763/lo...

waaruit blijkt dat de auto niet is gechipt??
maar waarom dan steeds de code :

65535 internal control module memory error
28-10 - short to B +-intermittent

hoop snel te kunnen kijken of ik wat kan vinden

gr dennis

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.