Hoi
ik heb afgelopen weekend mijn motorblok omgezet ( zelfde type wel).
reden van omzetten was tikken van de kleppen en inhouden in het blok ( blok was op het einde van z'n rit).
nu zit ik met de volgende problemen waar we niet uit komen.
1 lampje van de handrem blijft branden zonder dat sleutel op het contact zit.
2 brandstof pomp blijft brandstof door pompen en slaat dus niet tijdig af. ( volgens seat monteur zou dit een relais kunnen zijn,) nu mijn vraag dus om een relais schema of nummers met uitleg van de relais erbij zodat ik weet welke te vervangen.
3 start motor gaat niet aan. ( hoor de bendix niet )
alle hulp is welkom gezien de auto nu niets doet.
bedankt :)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Frank
Heb je alleen de motor met bak e.d. omgewisseld of ook de kabelboom ?
Het was misschien makkelijker geweest om in jou oude motor de klepstoters te vervangen ( tikken ) en hem even uit te lezen ivm het inhouden..
Wat is de motorcode ? ( RP ? )
Gr Stefan
[quote=stefan84]Frank
Heb je alleen de motor met bak e.d. omgewisseld of ook de kabelboom ?
Het was misschien makkelijker geweest om in jou oude motor de klepstoters te vervangen ( tikken ) en hem even uit te lezen ivm het inhouden..
Wat is de motorcode ? ( RP ? )
Gr Stefan[/quote]
Hoi
Alleen motor ( zonder bak deze zat er niet bij) omgewisseld. kabelboom dus niet.
Mijn monteur gaf het advies de motor te vervangen ( en lokale garage zij dat het blok dat eruit is niet lang meer had hield in had druk verlies ).
motorcode is RP bij beide motors
Bedankt.
Gr. Frank
15 jaar
Frank
Trek dit relai er eens uit en kijk wat hij dan doet ( of alles uitvalt )
[url=http://img197.imageshack.us/i/79377475.p...][img]http://img197.imageshack.us/img197/8121/...[/img][/url]
Probeer indien er geen verschil te merken is,de andere relai's ook even,en meld het dan weer.
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]Frank
Trek dit relai er eens uit en kijk wat hij dan doet ( of alles uitvalt )
[url=http://img197.imageshack.us/i/79377475.p...][url]http://img197.imageshack.us/img197/8121/...[/url][/url]
Probeer indien er geen verschil te merken is,de andere relai's ook even,en meld het dan weer.
Gr Stefan[/quote]
Op bovenstaande plaatje staat 3 gemarkeerd.
echter kan ik je mededelen dat er van dat plaatje slechts 4,5,6 in die rij relai's zitten ( dus 1,2,3 niets)
in de rij daaronder 8,10,11 en 12 waarvan 12 een blauw gekleurde is, van die blauwe relai zijn 2 pootjes zwart. ( betekend dit dat ie defect is?)
en van de bovenste 2 rijen op het plaatje krijg ik niets gevonden enkel 1 of 2 relais die erboven hangen. welke ik niet los kreeg dus heb laten zitten.
het loshalen van andere relais had ook geen effect bezine pomp bleef doorgaan.
geen bendix of tik uit de relais?? ( voorheen hoorde je de benzine pomp inspringen en vervolgens een tik en daarna starte ik hem maar nu dus alleen het pomp geluid dat ook niet meer weg gaat, en pomp blijft dus pompen.)
15 jaar
Bedankt voor alle tips
achteraf bleek het een massadraad te zijn.
echter zitten we nu met een probleem
de auto ontkoppelt niet.
wat kan dit zijn, bedoel hiermee zet hem in de versnelling en daarna met koppeling in staat hij nog in z'n versnelling en krijg je hem dus niet ontkoppelt :(
wat is dit. en wat moet er vervangen worden, wat zijn de kosten ongeveer ?
15 jaar
Blijkbaar iets vergeten te monteren,of er zit niet echt wat lekker..je hebt de motor vervangen,dus is de bak los geweest,waarschijnlijk kom je het probleem hierin aan het zoeken..
Gebruik de zoekfunctie maar eens..is ook nog bij een ibiza voor gekomen als ik me niet vergis ( ook wat vergeten )
15 jaar
wat zijn de kosten van een koppelings set ?
en wat zijn de montage kosten ervan ?
mvg
15 jaar
[quote=stefan84]Blijkbaar iets vergeten te monteren,of er zit niet echt wat lekker..je hebt de motor vervangen,dus is de bak los geweest,waarschijnlijk kom je het probleem hierin aan het zoeken..
Gebruik de zoekfunctie maar eens..is ook nog bij een ibiza voor gekomen als ik me niet vergis ( ook wat vergeten )[/quote]
je had gelijk
massa draad over het hooft gezien.
koppelings set kost circa 150 euro ( voor deze motor , RP )
vervangen vraagt men circa 100 euro voor bij koppeling.
het niet starten was dat de ontsteking nogal verkeerd stond, mijn monteur heeft deze goed gezet.
deze is klaar.
15 jaar
Als je de motor er uit haalt dan kijk je toch meteen even naar de koppeling?
werkt de koppelingskabel nog wel? het zelfstellende deel van de kabel gaat nog wel eens stuk, zeker als je hem loshaalt en er zo weer op zet.
of mischien het druklager versprongen bij monteren van de bak?
15 jaar
[quote=Mausx]Als je de motor er uit haalt dan kijk je toch meteen even naar de koppeling?
werkt de koppelingskabel nog wel? het zelfstellende deel van de kabel gaat nog wel eens stuk, zeker als je hem loshaalt en er zo weer op zet.
of mischien het druklager versprongen bij monteren van de bak?[/quote]
hoi
de koppeling is al vervangen. ( moest een nieuwe in. koppeling deed niets meer na de auto te starten in 2e versnelling. )
motor loopt weer (zij het nu met te hoge co uitstoot) is een ander topic voor want is een nieuw probleem.
topic kan gesloten worden.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar