Hallo,
Ik heb sinds 14 dagen een seat cordoba vario uit 2001. Ik heb daar nu +/- 1000km mee gereden en ik ben er ook zeer tevreden over. Nu heb ik sinds 2 dagen een zeer vreemde storing nl.
Als ik de auto start loopt hij normaal stationair, maar ga ik nu rijden dan reageert hij niet op het gas. Ik ben er achter gekomen dat als ik volgas geef dat hij dan ook vol gas gaat er zit niks tussen in. Wat het verhaal nog vreemder maakt is dat wanneer ik van volgas terug ga naar minder gas dan reageert hij wel totdat ik weer bij gas los ben. Van af dat punt moet ik eerst weer volgas om het gas te kunnen regelen. Er zijn geen lampjes op het dashboard en geen fout codes uit te lezen
Ik heb de volgende zaken geprobeerd:
stekker los van het gas pedaal. Dit geeft als storing dat hij de gaspedaal positie sensor mist
stekker los van gasklep. Dit geeft als storing dat hij de gasklep mist
ECU bekeken ziet er verroest uit..
contacten van de bovengenoemde componenten met contactspray in gespoten.
Accu 30min er af gehad.
Zelf verdenk ik de gaspedaal positie sensor. Dit omdat de gasklep wel functioneert. En omdat ik van volgas wel terug kan regelen naar gas los.
Iemand een idee?
aanvullende gegevens:
seat cordoba 1.4 16v motor type AUA
bj 2001
computer uitgelezen met zoon goedkoop OBD2 => Bluetooth ding en torque(free)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen foutcodes ?
Dus de motor loopt ook heel mooi stationair?
Sensor in gasklephuis en sensor pedaal kan je controleren met (een betere) testkast, dan kun je zien of de waardes op/aflopen tijdens pedaal bewegen.
Je kan ook stomweg (ook omdat je geen storingen hebt) gasklephuis eens goed reinigen en weer inleren met de testkast en dan kijken wat hij doet.
Hallo,
Ik heb idd geen fout codes. En de motor loop redelijk goed stationair (schommelt heel iets)
Gister had ik op internet gezien dat het ook wel eens met de lambda sonde te maken zou kunnen hebben of met de ECU.
Stap ik gister in de auto om naar mn garage te rijden werkt alles goed!! Ik dacht toch maar even de ecu en de lambdasonde nakijken. Ik zag dat de ECU en de beugel ervan compleet verrot waren dus deze heb ik los gehad(tevens de bekende aarde kabel gecontroleerd) ECU en beugel schoon gemaakt en weer dicht gemaakt (met nieuwe kit er tussen) er zat allemaal van die witte poeder in.
Toen naar huis gereden. Het leek allemaal goed te gaan maar het probleem kwam onderweg weer terug, maar wel in andere vorm. Hij pakt het gas nu op als ik deze 1 cm heb ingedrukt i.p.v. volgas.
Mijn conclusie hieruit is dat ik denk dat er niks kapot is echter dat er ergens een slecht contact of een slechte aarde is.
vervolg stappen:
Aard verbinding carrosserie naar de motor controleren.
Bekabeling gaspedaal ECU controleren
Bekabeling gasklep ECU controleren
Zoals Ricky zegt: uitlaten lezen door een bedrijf met de juiste uitlees apparatuur.
maar voordat ik er geld in ga stoppen wil ik eerst zelf alles uitgesloten hebben.
Ben er ook achter gekomen dat mijn uitlaat bij het flexibel deel lek is. Weten jullie of dat nog een oorzaak zou kunnen zijn?
wordt vervolgd
gr Ton
11 jaar
Hallo,
Zijn er hier mensen die misschien instructie en onderhoud boekjes en data sheets hebben van boven genoemde auto in PDF formaat?
Vooral de data sheet is welkom i.v.m. een lopende storing
b.v.d.
Ton
11 jaar
Na het schoonmaken van de ECU tot nu toe geen problemen meer ondervonden (alleen op de terug reis van de garage naar huis dan).
lekker vaag geen fout codes en een storing die af en toe de kop op steekt.....
b.t.w. is er niemand met instructie/onderhoud boekjes en data sheets. Ik heb de auto gekocht zonder dat er iets van documentatie bij zat.
gr Ton
11 jaar
Het probleem is nog niet verholpen.
Nu gaat af en toe mijn ECP lampje branden en is het vermogen weg.
geen idee meer wat het kan zijn jullie nog ideeen?
gr ton
11 jaar
Heren,
Gisteren de storing laten uitlezen, de volgende meldingen komen naar voren:
P1570 => motor schakel apparaat blokkeert(ECU)
P1629 => Gaspedaal positie sensor(om het makkelijk te maken G.P.S.) 1/2 signaal niet logisch
Geprobeerd beide fouten te resetten. P1570 gaat weg, P1629 blijft.
Ik heb de G.P.S. er uit gehad en alle weerstand configuraties gemeten, echter heb ik geen referentie.
Is er iemand die mij een datasheet kan leveren van deze G.P.S.?
volgens de site van gerrit speek zijn het 2 weerstanden een geeft een waarde van 0 tot 100 en de ander geeft een waarde van 100 tot 0.
Echter heb is deze waardes niet kunnen meten(ik heb een elektrotechnische achtergrond dus ik weet hoe ik moet meten).
Graag hulp...
11 jaar
Denk zelf dat het toch een vocht probleem is o.i.d. Nu het weer beter wordt rijd de auto goed en zijn er geen problemen.
Ik kon voor weinig een ander computer kopen(ja met exact het zelfde type nummer). Die ga ik zodra mijn kabel met vag-com software binnen is maar eens monteren. Iemand tips?
Hoe zit het met de sleutel code moet deze opnieuw worden ingelezen? of blijft deze code in het systeem staan..
Gr tonnie
11 jaar
Mag gesloten worden is opgelost.
ECU defect deze vervangen en hij rijd weer.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar