De motor 'schok't af en toe en sloeg af na het uitlaten rijden van de auto ( bijv bij afrit snelweg)
De auto heb ik uit laten lezen bij Seat garage
Deze meld dat er een nieuwe regelapparaat in moet!
Kosten 1500,- zonder arbeidsloon.
Lijkt mij een beetje (te?) veel geld voor een alleen een regelapparaat?? en om deze nou 'zomaar' te vervangen bij deze auto van 10 jaar oud....
uitleesinfo(zie ook foto)
regelapparaat defect
de sensor motortoerental geeft geen signaal
Luchtmassameter signaal is te zwak
-Kloppen deze kosten 1500,-?? zonder arbeidsloon???
-Zijn er nog andere oplossingen bijv. een 'gereviseerd' regelapparaat?
-Worden de sensor motortoerental en luchtmassa meter aangestuurd door regelapparaat of zijn dat aparte onderdelen die dan ook vervangen dienen te worden?
Groet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sensoren worden niet aangestuurd door een regelapparaat. Ze geven een signaal door en meer niet.
Omdat het regelapparaat defect is, kan het zijn dat de signalen van de toerentalsensor en de luchtmassameter er wel zijn, maar niet aankomen in het regelapparaat.
Lastig hier van daan te zien, wat er eerst was en of de ene storing de andere veroorzaakt.
Alternatief voor het regelapparaat: repareren door actronics (als dat kan) of een 2e handse van de sloop.
Voor dat laatste heb je wel de medewerking van de dealer nodig omdat de sleutels opnieuw ingeleerd moeten worden.
Daarna weer uitlezen/meten om te zien of de 2 sensors wel of niet vervangen moeten worden, dan wel dat de bedrading gerepareerd moet worden.
Weet je toevallig ook de nummers van de foutcodes?
[quote=oldford]Sensoren worden niet aangestuurd door een regelapparaat. Ze geven een signaal door en meer niet.
Omdat het regelapparaat defect is, kan het zijn dat de signalen van de toerentalsensor en de luchtmassameter er wel zijn, maar niet aankomen in het regelapparaat.
Lastig hier van daan te zien, wat er eerst was en of de ene storing de andere veroorzaakt.
Alternatief voor het regelapparaat: repareren door actronics (als dat kan) of een 2e handse van de sloop.
Voor dat laatste heb je wel de medewerking van de dealer nodig omdat de sleutels opnieuw ingeleerd moeten worden.
Daarna weer uitlezen/meten om te zien of de 2 sensors wel of niet vervangen moeten worden, dan wel dat de bedrading gerepareerd moet worden.
Weet je toevallig ook de nummers van de foutcodes?[/quote]
Ja die staan op de afbeelding
Mocht deze niet te zien zijn;
16706 P0322 035
sensor motortoerental
geen signaal
sporadisch
17796 P1388 035
Regelapparaat defect
sporadisch
16486 P0102 035
Luchtmassameter G70
Signaal te zwak
sporadisch
14 jaar
Ik hoop dat je met deze info meer kunt?
16706 P0322 035
sensor motortoerental
geen signaal
sporadisch
17796 P1388 035
Regelapparaat defect
sporadisch
16486 P0102 035
Luchtmassameter G70
Signaal te zwak
sporadisch
14 jaar
17796 is Regelapparaat Storing - Drive-By-Wire Gasklep monitoring.
Dit kan heel, heel misschien veroorzaakt worden door ongeldige signalen van de gaspedaal-positiesensors of de terugmelding van de gemotoriseerde gasklep.
Helaas wordt dat een paar uur meten om het zeker te weten.
bedankt voor de snelle reactie!!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar