Van deze cordoba wordt de motor in de file te heet, beide fans slaan niet aan.
Ook als airco ingeschakeld wordt draaien beide niet.
Als ik de schakelaar in de radiator doorverbind draaien ze ook niet.
Geen storingen in geheugen.
Als ik met 2 losse draden 12v op de motoren zet draaien ze wel.
Nu was mijn sterk vermoeden het regelapparaat:
Dit het ik vervangen door eentje van de sloop (onderdelenlijn) maar nog steeds geen draaiende ventilatoren.
Kan zijn dat deze unit ook defect is, maar als ik een schema zou kunnen krijgen kan ik e.e.a. met zekerheid uitsluiten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De ventilatoren zijn ook afgezekerd, zijn de zekeringen nog heel?
Altijd bij het begin beginnen, eerst de zekering, dan de sensor, dan de ventilator, dan het regelapparaat enz.
Juiste volgorde aanhouden bespaart veel gezoek en kosten.
Ja zekeringen zijn heel, heb ik uiteraard als 1e gemeten.
Wanneer ik draden op regelapparaat doorverbind lopen de ventilatoren namelijk ook.
de penbezetting van de module kun je waarschijnlijk wel googlen, of er moet hier iemand zijn die autodata gebruikt en het wil delen?
Ik zou haast ook wijzen naar wederom de module, maar ik zou eerst even uitzoeken of de module zijn stuurstroom wel krijgt.
Dat de module een hoofdstroom heeft is duidelijk, maar het zou natuurlijk ook een probleem kunnen zijn in de stuurstroom of bijvoorbeeld in de massa aansluiting van de module, deze zou ergens in de buurt van de module moeten zitten, is vaak gewoon een draadoog wat op de carrosserie geschroefd zit.
Als deze geoxideerd is dan zal de module ook niet werken.
Ik heb inmiddels een ander regelapparaat maar auto nog niet hier gehad, eind deze week weer.
ok, ben benieuwd
Vandaag nog 2 andere regelapparaten ingebouwd echter nog steeds niet.
Zekeringen en voeding is oke want als ik de dikke draden van stekker regelapparaat doorverbind lopen de fan's op beide standen.
Ik heb ook ondekt dat ik geen spanning op de stekker van de thermoschakelaar die in radiator zit, krijg, verbind ik draden op regelapp door dan wel.
Heb ook ontdekt dat wanneer ik de airco inschakel de motor wel iets hoger stationair gaat draaien maar de aircopomp schakelt niet in.
Geen fouten in aircomodule en motormanagment opgeslagen.
Op de "besturings"connector van regelmodule heb ik op de bruine draad een goede massa en op een zwarte draad +12v maar ik weet de rest van de stuurdraadjes niet.
Heb een van de regelapparaten geopend echter kan niks vreemds ontdekken van printbreuk of verbrandt relais
Weet iemand van dit is: het ronde aluminium "ding" boven tussen de 2 ventilators
Mij vermoeden is nu dat het iets met de airco te maken heeft omdat deze het ook niet doet.
De sensor in de aircoleiding die naar binnen gaat heb ik ook al eens afgekoppeld gehad.
Als je geen spanning op de thermoschakelaar krijgt, kun je het beste eerst uitzoeken waarom dat gebeurt.
Dan denk ik dat je de storing al een heel eind opgelost hebt.
Een aircoprobleem lijkt me vrij sterk, want dan zou de ventilator voor de motorkoeling zowiso moeten draaien.
Het is opgelost, na een tip van airco bedrijf die soortgelijk probleem met een golf heeft gehad.
De zekeringhouder was van binnen verbrandt en zekering was niet kapot, hierdoor had ik ook, onbelast, 13v op connector van regelapparaat.
Heb nu tijdelijk met losse zekeringhouder direct op + van accu gezet en zowel airco als ventilators doen het weer.
Dus toch een zekering, maar wel een hele misleidende!
Netjes opgelost!
Zekering was heel, beetje oxydatie nadat ik hem eruit had gehaald was zichtbaar.
Toevallig gisteren nieuwe zekeringblok gekregen en vandaag gemonteerd.
Bedankt voor het meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar