Seat Ibiza: Rem valt weg!

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI 110pk

Dag forum leden..ik ben nieuw op dit forum..ik hoop dat ik kan geholpen worden.

Men probleem is toen ik men auto kocht deden de remmen het niet zo goed ik moest een paar keren pompen met het rempedaal zodat ik terug rem had...het lukte ook en de auto trek naar recht bijslechte rem. maar na 3 maal pompen remt het goed zonder bijtrekken naar recht . Maar na enige seconden tijdens rijden valt de druk weg zodat ik weer op de rempedaal zoeen 3 maal moeten pompen ,dus ik dacht het moet ontlucht worden. heb het onlucht en hetzelfde liedje... auto trek naar recht bij remmen totdat ik weer pomp een paar keer komt het weer goed. ben naar autoafbraak geweest een nieuwe hoofdrempomp 25euro geteld..zelf geplaats ontlucht met een kamaraad.. het rem deed het uitstekend de eerste 200 meter alles normaal maar weer hetzelfde liedje :(

Zo heb ik een tweede gehaald omwille de eerste rempomp was een gegoten metaal rempomp..alhoewel er orjineel een aluminiuim pomp op zat type 22. die tweede hoofdrempomp is wel van aluminiuim maar type 3.6 het verschil was het reservoir..deze had geen aansluiting voor hydrolishe ontkoppelings pedaal dus heb ik het reservoir vervangen...maar steeds weer het zelfde liedje rem valt weg na paar honderd meter gereden te hebben. en bij eerste maal trappen remt de recht voorwiel wel maar links niets. Na 3 maal pompen met pedaal heb ik uitstekende remmen..

Men vraag is kan het zijn dat de vorige eigenaar de remleidingen van plaats heeft veranderd omwille links voor heeft een niuwe remleiding.. en ik heb geen remvloeistof lekage.. je ziet de pompen werken bij het intrappen en zitten niet vast...de rembekrachtiger werk ook uistekend.. Kan iemand mij de shema van aansluiting remleiding plaatsen a.u.b

ik wilde ook vermelden de laatste hoofdrempomp had aan een zijde een kleine ronde cilindervormige tussen stukje op zitten..ik denk iets met remdruk te maken..deze zat niet op men orjineele hoofdrempomp dus heb ik he ook niet gemonteerd..het kan dat de eerste eigenaar zelf gedemonteerd heeft...zodat de fout hetzelfde blijft :(((

Ik hoop dat iemand mij dringend kan helpen...Groetjes Atalay


p.s Het betreft een Seat Ibiza Cupra 1.9 tdi 110pk bj 1999

Atalay52

Geplaatst door Atalay52 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Mausx (0), 12 jaar geleden

Klinkt meer als een probleem met de remmen zelf. een goeie inspectie kan geen kwaad denk ik.
een slingerende remschijf of loszittende remvoeringen kan dit probleem ook veroorzaken.
In ieder geval levensgevaarlijk om mee te rijden.

Een zeer Goeie inspectie van ALLE remdelen is hier wel op zijn plaats.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Conclusie: scheef remmen zit niet in de hoofdcilinder? daar ben ik het helemaal mee eens.

Als de rempedaal de tweede keer beduidend minder ingetrapt kan worden dan de eerste keer duidde dat vroeger erop dat de remmen bijgesteld moesten worden.
De laatste 30 jaar hebben alle auto's zelf stellende remmen.
Bij de schijfremmen aan de voorkant vervormen de afdichtingen van de plunjers eerst een klein beetje en schuiven daarna langs de plunjer. Bij het loslaten zal de afdichtings ring zijn oorspronkele stand innemen, als de plunjer niet te zwaar gaat.

Bij de achterwielen wordt de rem zo nodig via een afstel mechaniek bijgesteld als de handrem wordt losgelaten.
De handrem moet daarvoor wel helemaal terug (kunnen) komen. Een veel gemaakte fout is dat men de handrem te strak afstelt, zodat verstelling niet mogelijk is.

Als er bij deze Seat een kruislings gescheiden remsysteem is toegepast? zal bij het naar rechts trekken (meestal!!!) het linker voor wiel niet remmen.
Dus moet je het probleem rechtsachter zoeken. Beter is om beide kanten netjes in orde te maken.

Verwijder de remtrommel (eerst aan 1 kant) en kijk of de hevel van de handrem netjes tegen zijn aanslag in de ruststand ligt. A of B

A: Zo nee? Neem de oorzaak ervan weg door bv a:de kabel terug te stellen. b: bij vastzitten ervan de kabel te vervangen of gangbaar te maken. c: Het scharnierpunt van de handremhevel gangbaar te maken en te smeren.

B: Zo ja? Laat iemand, terwijl je goed kijkt, de handrem helemaal aantrekken en weer loslaten. De rem zal nu op een vernuftige manier 1 of 2 tandjes opgesteld worden. Je hebt toevallig de kant te pakken waar er niets mis is. Denk erom dat je later deze rem iets terug moet stellen om de trommel gemonteerd te krijgen. Gebeurt dat niet dan is er een defect in het automatische stel mechaniek.

Afhankelijk van het merk en type van de rem kun je daar ook de oorzaak van vinden, door het zelfde te doen aan de andere kant van de auto waar alles wel werken zal.

Er zijn reparatiesetjes te koop.

Natuurlijk kan er een veer gebroken zijn of een voering verdwenen. Maar dat zie je vanzelf wel.

claxon (0), 12 jaar geleden

ik wilde ook vermelden de laatste hoofdrempomp had aan een zijde een kleine ronde cilindervormige tussen stukje op zitten..ik denk iets met remdruk te maken..deze zat niet op men orjineele
Zit er de correcte hoofdpomp tov trommelrem of schijven achteraan.Bij trommels heb je een bodemklep nodig die zorgt voor restdruk in de rempompjes achter.De cupjes blijven opgespannen staan zodat ze niet gaan lekken of lucht happen.

Atalay52 (0), 12 jaar geleden

mijn auto heeft geen trommel remmen van achter het zijn schijf remmen waarvan de handrem kabel met een hefboom syteem om de pomp is aangesloten. bij het handrem optrekken zit het aanslag net half cm onder het max. bij het handrem los zit het aanslag vrij van het max. ongeveer 2 cm.. mijn handrem werk uitstekend ...de probleem is alleen dat de rempomp niet op zen druk blijf... de vorige eigenaar beweert dat hij reeds de rembekrachter heeft vervangen.. vacuim werk geen lek op de rembekrachtiger... ben al naar de seat audi garage geweest..het eerst dat ze zeggen de hoofdpomp 298 euro zonder werk dan de voorste rempompen waarvan per stuk 209 euro zou kosten zonder werk.. alles bijeen met werk zou het mij 1000 euro kosten dit probleem :((( en dat zonder andere kommende stukken...:(((( het is crisis voor iedereen . deze auto heb ik voor mijn dochter gekocht ze heeft er geen plezier aan ..auto staat geparkeerd voor de deur :( ik ben er 50 % zeker van dat de remleidingen verkeerd zijn aangesloten en dat cilinder vormige stukje moet op een van de remleiding en rempomp gemonteerd worden..de garage geeft geen uitleg hierover en ik vroeg de schema van aansluiting heellaas pindakaas :((( ik heb gezocht naar een ander Ibiza van ongeveer de zelfde jaar maar maar ik het zijn benzine of lichtere versies...rempomp totaal anders.. ik weet het niet meer :(( als ik het schema had was ik al geholpen ik zal de schassie nr geven zodat iemand het kan uitzoeken voor mij welk type rempomp en rembekrachteriger er op moet zijn

VSSZZZ6KZWR014704 (01) dit is het schassie nr als iemand mij de aansluit schema en het juiste type rempomp en rembekrachter kan meedelen zou ik het op prijs stellen ..alvast bedank voor de reacties groetjes en pretige feestdagen

Atalay

claxon (0), 12 jaar geleden

Hallo,blijft de pedaal hard na X maal trappen dan,sponzig?Zit er geen lastafhankelijke rembegrenzer onder(achter).Voor te zien of te regeling nog werkt zou je handrem laten opstaan.Na een poos zou die pedaal nog hard moeten zijn.(de rem is dan spelingsloos).
Het is wel zo bij die handrembediende achterremklauwen als ze slecht zijn er lucht binnendringt na een paar maal remmen.
Als ik kan volgen is de rem goed na het ontluchten,bij rijden gaat het mis.

Atalay52 (0), 12 jaar geleden

dankejewel Claxon voor reactie...Het is opgelost het probleem :))
Vanmiddag heb ik een nieuwe hoofdrempomp gekocht bij autostuk zaak het koste mij 75euro + 21 btw van het merk SKF
Heb ook de rechter remleiding vervangen omwille door telkens demonteren en monteren van 2 occasie rempompen van autoafbraak was de aansluit kop (steeksleutel 11) dat kop was ronde en rond :(
heb het gemoneert en hulp van kamaraad ontlucht...Remmen zijn uitstekend ik heb 20 minuten gereden in bebouwde kom rem blijft uitstekend :)))

alla hartelijk bedankt voor hulpzaam en reactie's Groetjes

Atalay52 (0), 12 jaar geleden

Het grootste Probleem was de hoofdpomp zelf. Inwendig zitten er rubberen kopelen..vroeger was deze te verkrijgen revisie setje...als deze rubbers versleeten zijn blijft de druk niet behouden!!!
Ik adviseer koop geen okkasie onderdelen omwille deze reeds lang op de auto blijft zonder werking kan het zijn dat de rubbers verharden of vervormen...of rempompen die in het rek van de auto afbraak sta te liggen waarvan ze geen olie meer in hebben zitten...kans hetzelfde inwendige oksiedatie en uitdroging van de rubbers (inwendig) koop nieuw ben je goedkoper af en zeker dat het veiliger is !!!

Ik heb men les gehad 2 maal rempomp gekocht bij auto afbraak 25 + 40 euro = 65 euro + al die tijd aan werk verloren + 1 liter remolie :)

Groetjes

claxon (0), 12 jaar geleden

Dank je om de oplossing te melden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.