Startmotor gaat niet rond. Foutcode 00293 Multi-function switch F125 undefined switch condition in transmission.
Motormanagement geen storingen.
Iemand een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Staat de versnellingsbak niet vrij (de schakelaar)?
Beetje gezocht op internet en live data uitgelezen in blok 1 van automaat, livedata geeft aan dat bak in D staat, klopt dus niet.
Geen wijziging in livedata bij veranderen van de stand van de pook.
Meest logische conclusie is defecte schakelaar in bak.
Kan het ook nog zijn dat deze via een zekering loopt ?
Kijk eerst eens naar de stekker op de bak van de F125 schakelaar, als deze ook maar iets van slecht contact maakt heb je dit probleem al, controleer het goed, ook al lijkt het dat de schakelaar er gewoon op zit, dit kan bedrog zijn, of de F125 is gewoon defect, dat kan ook..
14 jaar
Schakelaar vervangen geen resultaat, storing blijft
Multistekker op versnellingsbac ECU gedemonteerd, brandschoon.
Beide multistekkers onder de accubak gedemonteerd ook brandschoon.
Alle zekeringen F4, F11 en F17 heel.
Nog een idee ?
Even een kleine update:
Storing nog steeds aanwezig en auto start niet.
Startmotor oke, 50 rechtstreeks op accu werkt, verbinding van startmotor naar startblokkeringsrelais in orde. Remlichtschakelaar F en F47 in orde, contactslot in orde, massa op alle units (versnellingsbak ECU, startblokkeringsrelais, contactslot) alle verbindingen tussen de verschillende componenten in orde.
Geen storingen in de imobilizer, sleutel wordt herkent.
In mijn beleving blijven er 2 dingen over, of het startblokkeringsrelais of de Ecu van de aut. bak.
Echt niemand die zoiets al eens heeft meegemaakt ?
Heb je ook de bedrading van de F125 eens doorgemeten ?
Gebeurt er ook niks als je de F125 schakelaar van de bak afhaald en deze handmatig bedient en tegelijker tijd in de meetwaardeblokken kijkt ?
Als je de F125 al vernieuwt hebt, vermoed ik dat je probleem in de bedrading van de stekker zit..
Zie ook :
[url=http://img227.imageshack.us/i/77142319.p...][img]http://img227.imageshack.us/img227/4595/...[/img][/url]
14 jaar
Probleem opgelost.
Kabelboom van aut. versnellingsbak loopt tussen reservoir van stuurbekrachtiging en versnellingsbaksteun onder accu vast.
Voedingskabel (T7/5 na kabellas in draadboom) van F125 doorgeschuurd.
Probleem opgelost.
Kabelboom van aut. versnellingsbak loopt tussen reservoir van stuurbekrachtiging en versnellingsbaksteun onder accu vast.
Voedingskabel (T7/5 na kabellas in draadboom) van F125 doorgeschuurd.
Zo zie je maar weer wat voor problemen een kabelbreuk kan geven.
Bedankt voor de feedback!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar