close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Alhambra: Seat Alhambra 1.9 TDI automaat start niet

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: AFN 81KW

Startmotor gaat niet rond. Foutcode 00293 Multi-function switch F125 undefined switch condition in transmission.
Motormanagement geen storingen.
Iemand een idee ?

Geplaatst door

hodejong (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Staat de versnellingsbak niet vrij (de schakelaar)?

joba 0
badge

14 jaar

Beetje gezocht op internet en live data uitgelezen in blok 1 van automaat, livedata geeft aan dat bak in D staat, klopt dus niet.
Geen wijziging in livedata bij veranderen van de stand van de pook.
Meest logische conclusie is defecte schakelaar in bak.
Kan het ook nog zijn dat deze via een zekering loopt ?

hodejong 0
badge

14 jaar

Kijk eerst eens naar de stekker op de bak van de F125 schakelaar, als deze ook maar iets van slecht contact maakt heb je dit probleem al, controleer het goed, ook al lijkt het dat de schakelaar er gewoon op zit, dit kan bedrog zijn, of de F125 is gewoon defect, dat kan ook..

stefan84 0

14 jaar

Schakelaar vervangen geen resultaat, storing blijft
Multistekker op versnellingsbac ECU gedemonteerd, brandschoon.
Beide multistekkers onder de accubak gedemonteerd ook brandschoon.
Alle zekeringen F4, F11 en F17 heel.
Nog een idee ?

hodejong 0
badge

14 jaar

Even een kleine update:
Storing nog steeds aanwezig en auto start niet.
Startmotor oke, 50 rechtstreeks op accu werkt, verbinding van startmotor naar startblokkeringsrelais in orde. Remlichtschakelaar F en F47 in orde, contactslot in orde, massa op alle units (versnellingsbak ECU, startblokkeringsrelais, contactslot) alle verbindingen tussen de verschillende componenten in orde.
Geen storingen in de imobilizer, sleutel wordt herkent.
In mijn beleving blijven er 2 dingen over, of het startblokkeringsrelais of de Ecu van de aut. bak.
Echt niemand die zoiets al eens heeft meegemaakt ?

hodejong 0
badge

14 jaar

Heb je ook de bedrading van de F125 eens doorgemeten ?

Gebeurt er ook niks als je de F125 schakelaar van de bak afhaald en deze handmatig bedient en tegelijker tijd in de meetwaardeblokken kijkt ?

Als je de F125 al vernieuwt hebt, vermoed ik dat je probleem in de bedrading van de stekker zit..

Zie ook :

[url=http://img227.imageshack.us/i/77142319.p...][img]http://img227.imageshack.us/img227/4595/...[/img][/url]

stefan84 0

14 jaar

Probleem opgelost.
Kabelboom van aut. versnellingsbak loopt tussen reservoir van stuurbekrachtiging en versnellingsbaksteun onder accu vast.
Voedingskabel (T7/5 na kabellas in draadboom) van F125 doorgeschuurd.

hodejong 0
badge

14 jaar

Probleem opgelost.
Kabelboom van aut. versnellingsbak loopt tussen reservoir van stuurbekrachtiging en versnellingsbaksteun onder accu vast.
Voedingskabel (T7/5 na kabellas in draadboom) van F125 doorgeschuurd.

hodejong 0
badge

14 jaar

Zo zie je maar weer wat voor problemen een kabelbreuk kan geven.

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.