Probleem is dat er niets gebeurd als ik de sleutel omdraai,wel werkt alles in de dashboard verlichting werkt,gloei spiraal gaat ook uit,maar als ik de sleutel omdraai gebeurd er niets.
Wie kan mij hiermee helpen,ik dacht zelf aan de startmotor want accu is namelijk wel goed (is gemeten).
Hoe groot is de kans dat er iets anders is als de startmotor??
Bedankt alvast.
gr
miel
Geplaatst door Miel68 (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Arosa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
17 Reacties
jeroen5305 (0), 12 jaar geleden
Contactslot, bedrading of startmotor. Waarschijnlijk de laatste al heb ik wel al eens meegemaakt dat het kabeloog van de + aansluiting op de startmotor doorgescheurd was.
Miel68 (0), 12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Jeroen,we hebben gisteravond aangetrokken en toen liep de auto zoals gewoonlijk,kan het dus inderdaad de startmotor zijn?en is er een manier om daar achter te komen?
gr
miel
jeroen5305 (0), 12 jaar geleden
Als je vrij simpel bij de startmotor kunt en je hebt een voltmeter dan kun je zelf al het een en ander controleren. Meet of je op de dikke aansluiting op de startmotor de accuspanning meet en op de dunne of er spanning opkomt tijdens starten, is dit het geval dan 99,9% zeker de startmotor.
Miel68 (0), 12 jaar geleden
Heel erg bedankt,ga ik proberen
Miel68 (0), 12 jaar geleden
Ik heb inmiddels kunnen meten,dikke aansluiting gaf 12,6 aan en de dunne 8,6 volt.
Betekent dit dat de startmotor stuk is ???
Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden
Maar die 8,6 V is ook een vraagteken. Leg een draad aan van de + van de accu, rechtstreeks naar het aansluitpunt op je startmotor (dan heb je zeker 12,6V) .
De startmotor MOET nu ronddraaien. Zoniet, startmotor vervangen.
Miel68 (0), 12 jaar geleden
wat bedoel je met aansluitpunt?
Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden
[quote=Miel68]wat bedoel je met aansluitpunt?[/quote]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/14/startmotor.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/14/...][img]http://img14.imageshack.us/img14/6781/st...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Die blanke moer die je daar ziet. (kan bij jou, ook een stekkeraansluitinkje zijn)
Miel68 (0), 12 jaar geleden
dikke kabel aansluiting komt toch al van de + van de accu en deze gaf wel ruim 12 volt aan,zou je mij aub kunnen uitleggen wat je bedoeld.
Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden
Id. op de blanke moer, hoort de dikke kabel rechtstreeks aan de + van de accu.
De pijlpunt op de foto, toont het punt waar het stekkertje op hoort, welke vanaf het contactslot komt.
Hier de rechtstreekse draad op aansluiten. Dan moet de starter ronddraaien. Zoniet dan de startmotor vervangen.
Miel68 (0), 12 jaar geleden
Bedankt Ralf,zal straks proberen,hou je op de hoogte.
gr
miel
Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden
[quote=Miel68]Bedankt Ralf,zal straks proberen,hou je op de hoogte.
gr
miel[/quote]
Zet hem wel in "zijn vrij". !!!!!!!
Miel68 (0), 12 jaar geleden
ha ha zal ik doen,bedankt
Miel68 (0), 12 jaar geleden
Daar ben ik weer,heb de nodige dingen gedaan,en nu start de auto wel,heb via de + van de accu naar de startmotor getrokken en de stekkertje van de startmotor eruit getrokken en ja hoor auto loopt.
Maar het vervelende hiervan is dat ik nu deze stekker met draad moet vervangen en deze loopt helemaal door naar de dashboard,hoe kan dit ineens stuk gaan vraag ik mij dan af,of licht de oorzaak misschien nog verder.....contactslot misschien??
Maar de startmotor is in ieder geval niet stuk.
Bedankt allen voor de nuttige tips.
gr
miel
Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden
Nu heb je een goede diagnose gesteld. En de startmotor blijkt OK. Storing kan inderdaad vanuit contactslot komen. Maar ook een slechte draadverbinding aan startmotor of aan het contactslot.
Dit zou je met een multi-meter kunnen meten.
Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden
.
cmachielsen (0), 12 jaar geleden
Dit probleem heb ik ook gehad, vrijwel zeker dat dit het elektrische gedeelte van het contactslot is..
De auto tikt, je hoort hem even "zoemen" en vervolgens gebeurd er niks meer..
Conclusie:
22 euro armer, met poelietrekker het stuur eraf en na een middag zwoegen start je auto weer prima!