Deze auto heeft een storing met foutcode 00741!
Remlichtschakkelaar vervangen, sensoren met het oog goed gezet!
En hij start af en toe niet dan brand het gloeilampje ook niet!
Kan dit er mee te maken hebben?
Als de storing in het systeem staat dan knippert het lampje!
storing wissen is het lampje een tijdje uit!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
00741 krijg je ook als de synchronisatie tussen de verschillende schakelaars niet goed is.
Data uitlezen, rem schakelaars opzoeken en pedaal heel zachtjes indrukken.
Komt 1 signaal eerder als een ander?
Als de motor niet aanslaat en het gloeilampje niet brandt, dan zal de ecu wel geen 12 volt krijgen.
heeft pruts twee het probleem mischien ook opgelost?
ik heb vandaag een a4 uitgelezen die man zegt dat tijdens het rijden het storings lampje gaat branden en als hij remt gaat hij weer uit????? ja ja dacht ik, Maar....
uitlezen en de volgende storing--> 00741 Brake Pedal Monitoring/ 27-10
implausible signal, intremitted.
Geen flauw idee ik heb al iets gelezen over synchronisatie, mischien iemand een concreet plan van aanpak,
vrgr, Mark
foutcode: 00741
nl Rempedaal Controle (F47)
du Bremspedalüberwachung (F47)
en Brake Pedal Position Status Monitoring
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* Bedrading en/of aansluitingen niet in orde
* Beide schakelposities zijn niet gesynchroniseerd
* De remlichtschakelaar (F47) is kapot
* De schakelaar voor de rempedaalpositie
* Bron tdiclub.nl Gbn: het kan ook zijn dat de rem-schakelaars opnieuw afgesteld moeten worden. Er zitten namelijk twee schakelaars bij het pedaal, welke beide moeten registreren dat het rempedaal ingedrukt wordt. Als één van beide iets later is, en dat hoeft niet veel te zijn, kan deze foutmelding al gegenereerd worden. Wel een aardig secuur werkje, omdat ze het beide tegelijkertijd moeten doen.
Hallo sorry van late reactie
man heeft auto niet veel gebruikt wegens vakantie!
Ik heb de schakelaars met een multimeter gelijk gezet!
want de ene is een maak en de anderen een breek schakeling!
Dat probleem opgelost!
alleen nog een vraag hij start nu helemaal niet!
en kan hem niet uit lezen!
ik krijg ook een paar spanningen niet! die naar de computer horen te gaan!
MVg
Kijk de accu even na.
Gr. Harry
zit er ook een relais 109 in, deze gaan vaak kapot.
anders denk ik dat je het schema er even bij moet pakken, aangezien je al wel hebt gevonden dat er een aantal voedingen missen.
succes.
??? start niet of slaat niet aan??
Als gloeilampje niet brand krijgt je ECU geen voeding als je hem op contact zet.
En uiteraard kan je hem dan ook niet uitlezen.
Meestal het relais waar audivw het over heeft.
Of Contactslotblokje? (weet niet zeker of dat bij dit model ook vaak voorkomt maar bij andere modellen
wel.)
Oiram
Trek de radio er eens uit
14 jaar
Bij deze auto is de bedrading achter het relais defect! als je het relais er in drukte dan drukte je de stekker weg!
Grt arie
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar