Hallo allen,
Sinds een tijdje heb ik wat problemen met mijn arosa. Dit begon met een dynamo die niet genoeg laadstroom gaf, de auto liep toen nog wel en vonkte dus ook prima. Nu heb ik dus de dynamo vervangen en nadien loopt de auto helemaal niet meer. Ook is uitlezen (wat voorheen wel lukte) niet meer mogelijk, deze geeft nu aan dat er geen signaal naar de ecu is. Ik heb ondertussen al een nieuwe bobine geplaatst, ook dit was niet het probleem. Ik kan helaas niet vinden wat het is. Wie ow wie weet er wat er kan zijn? Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alle bedrading zit wel weer vast en op de juiste plek ?
Probleem lijkt ontstaan na de reparatie, zou mij daarop richten.
Geen zekering defect ?
Ja alles gecontroleerd op losgaan/ breuk na controleren. Zekeringen heb ik gecheckt.. welke zekering zal het moeten zijn? (Mocht deze het hebben begeven)
10 maanden
Accu nog goed?
Ik neem aan dat je bij het vervangen van de dynamo de minpool van je accu hebt losgehaald. Voor de zekerheid even de zekeringen controleren.
vr.gr. Theo
10 maanden
Accu werkt naar behoren, motor gaat ook goed krachtig rond als je hem start.
10 maanden
Heb de accu inderdaad los gehad met de reparatie, zekeringen gecontroleerd links onder het dashboard. Of zie ik nog zekeringen over het hoofd?
10 maanden
Link zekeringkast.
https://www.youtube.com/watch?v=-ZJyssy0...
Theo
10 maanden
Alle zekeringen onder het dashboard zijn in orde, echter heb ik geen extra zekeringen boven de accu zitten. Kan dit kloppen?
10 maanden
Zitten er geen blokjes op de accu beugel waar kabels aan zitten ?
Nee gaan 2 rode kabels van de pluspool. 1 richting de startmotor en 1 naar de relais binnen achter de zekeringskast onder het dashboard…
10 maanden
Defect relais? Startonderbreker( indien van toepassing) gaat er wel af? Komt er wel spanning op de ingang van de bobine?
Theo
10 maanden
Er komt wel spanning op het 2e contactpunt vanaf de rechterzijde van de stekker voor de bobine als ik het contact aanzet. Dit heb ik doorgemeten.
Ik weet zo niet als de relais nog goed zijn. Hoe kom ik hier achter?
10 maanden
Dan wordt dan meten aan het betreffende relais en aan het deel van de grondplaat waar het relais wordt ingestoken.
Theo
10 maanden
Ik zal hier eens mee aan de slag gaan binnenkort! Ik laat het weten, voor nu bedankt!
10 maanden
Alle relais langsgegaan met multimeter… allen lijken in orde te zijn… helaas…🙃.
Ik vind het nog steeds ook raar dat ik geen contact meer krijg met de obd2 nadat hij niet meer vonkt… kan het hier ook ergens mee te maken hebben? Geen contact met ecu o.id?
10 maanden
Even een update, na het controleren van zekeringen en relais (simpelweg in en uithalen en doormeten). Heb ik opeens “magisch” weer een vonk en ook contact met de ECU. Nu loopt hij nogsteeds niet maar geeft hij nu aan dat de krukas sensor g29 geen goed contact maakt of defect is.
Volgende probleem, waar zit de sensor? Zit al de hele middag te zoeken en op internet te speuren maar kan niks bruikbaars vinden… wie weet dit toevallig?
10 maanden
volgens mijn documentatie achterop, versnellingsbakzijde
Volgens mij heb ik hem gevonden, eerst de startmotor verwijderd en toen zat hij hier achter vlak aan het vliegwiel… nu nog loshalen…
10 maanden
heb je wel spanning op zekeringen 1 en 2 onder het dashboard? dit is de voeding van de motor ecu
Ja klopt heb ik gecontroleerd
10 maanden
heb je dan wel voeding op je motor ecu? positie 15 en 27 plus en 2 en 28 min
Zit deze niet voorop de motor achter je oliepomphuis/filter .
Ik zal op zoek gaan. Ik laat het weten!
10 maanden
Nou na enig zoeken zat de krukas sensor achter de startmotor, deze vervangen en nu doet de auto het weer! Bedankt voor alle hulp!
10 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 maanden