Bij koude start start de auto goed en rijd enkele minuten goed, daarna begint hij in te houden alsof er geen brandstof komt, tot op het punt dat er niet meer mee te rijden is. Als tijdens het rijden dan het contract aan en uit wordt gezet rijd de auto weer even zonder problemen om vervolgens alweer een stuk sneller hetzelfde probleem te geven.
Het begon op een dag dat er redelijk wat mee is gereden zonder problemen, in de avond begon het en tegelijkertijd was het niet meer mogelijk om op LPG te tijden, de indicatorbgeeft een error aan.
LPG systeem is van AG autogas systems.
Hele ontsteking is kort geleden vernieuwd (in stappen).
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op cilinder overslag zo te horen maar om dat zeker te weten moet je hem even laten uitlezen en kijken welke storingen in het geheugen staan.
Als hij op gas EN op benzine slecht loopt dan weet je in ieder geval al dat het niet aan de gasinstallatie ligt.
Op LPG loopt hij nu totaal niet, meteen komt een error melding (rood lampje bij indicator), dus blijft op elke stand op benzine rijden.
Dus leek mij dat iets electronisch er voor zorgt dat het LPG systeem niet aan de gang wil of dat - wat ik elders las - mogelijk de gas installatie een fout heeft welke ook het rijden op benzine beïnvloed.
Uitlezen heb ik met vele auto's zelf gedaan, echter met deze krijg ik geen verbinding met de ECU. Kan dit echter wel nog ergens anders laten doen.
Overigens brand er ook geen lampje, maar dat wil ik niet alles zeggen natuurlijk.
9 jaar
Ohh je kan hem niet uitlezen. Waarmee lees je hem uit? Probeer het eens met de stekker van de radio losgekoppeld.
Anders idd eerst met een andere testkast proberen.
Ik lees hem uit met een ELM327 OBD2 adapter via bleutooth met Torqeu, ik begrijp dat dit bepaald niet top kwaliteit is maar heb toch al menig auto er mee uit kunnen leen.
Zal je tip eens proberen, bedankt!
9 jaar
In Europa hoeven benzineauto's pas vanaf 2001 te voldoen aan de EOBD-norm, waar ook het uitlezen met jouw apparatuur onder valt.
Grote kans dat in 1998 deze motor-computer die methode nog niet ondersteunde.
Dat wordt dus uitlezen met specifieke VW-apparatuur zoals b.v. VCDS of dealer-apparatuur.
Aha logisch, bedankt!
9 jaar
Inmiddels laten uitlezen, kwam een fout voor de lambdasonze en het mengsel. Lambdasonde vervangen en foutmelding daarvan is weg, maar die van de mengselverhouding en het probleem van na enige tijd rijden uit vallen niet. Iemand enig idee?
wederom alvast bedankt!
9 jaar
Weet je de exacte teksten nog of de nummers van die foutcodes?
Is het mengsel te rijk of te arm? Dat scheelt nogal waar je moet zoeken.
Komt de foutmelding alleen op LPG of ook op benzine?
Op lpg loopt hij totaal niet, schakelt ook niet over, enkel het foutmeldingslampje van het lpg systeem brand.
De foutmeldingen die nu uitgelezen zijn zijn dus van rijden op benzine en van de 'normale' ecu.
Ik heb het nummer helaas niet meer, maar wat er wel bij gezegd werd dat het zowel te rijk als te arm kon zijn, geen aanduiding van welke van de twee.
9 jaar
Als je aan de foutcode niet kunt zien of het te rijk of te arm is, dan moet je in de live data kijken naar de lambda regelingen.
Daar kun je dan zo zien welke van de 2 mogelijkheden het betreft. En anders wil een 4-gas test ook nog wel eens aantonen waar het om gaat.
Ok ga ik daar achter aan, bedankt!
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar