Dag collega's
Wij hebben een Inca staan met het volgende probleem.
koud start ie goed en loopt ook goed maar na 5 min loop ie stationair onregelmatig.
Foutcodes uit gelezen en gewist maar komen niet terug
Kabel van de pomp is goed
01265 EGR
01268 N146
00282 trottle v60
00542 naalt G80
Graag een reatie
ps: ik denk zelf pomp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brahim,
Motornummer AEY..?
de storingen komen niet gelijk terug je moet even paar dagen mee gaan rijden en dan nogmaals uitlaten lezen welke storingen overblijven en dan nogmaals hier plaatsen.
met testkast kan je ook Sensor regelschuifslag inspuitpomp en inspuitregelaar controleren meetwaardenblok.
bij storing 01268 N146:
negen van de tien keer bij deze fout is de brandstofpomp de schuldige
De sensor regelschuifslag inspuitpomp geeft op zijn beurt aan het regelapparaat de stand van de inspuitregelaar -N146 door en herkent zo de inspuithoeveelheid.
wat je kan controleren is de deksel inspuitregelaar uitbouwen en controleren of er geruis/vuil in zit.
heb je de weerstandmeting uitgevoerd van de Stekerverbinding inspuitregeling (stekerverbinding naar inspuitregeling inspuitpomp).
Gr Tiguan
Tiguan,
Ik heb de pomp en brandstoffilter vandaag vervangen maar geen resultaat.
relais vervangen geen resultaat.
direct diesel op de pomp geen resultaat.
Eerst loop ie te hokken en na 15 min veel zwarte rook en hoog naar laag toeren tussen 950-2000
nog andere idee?
welke meetwaarde blok kan ik die waarde uitlezen
Het is wel leuk en aardig dat je zomaar onderdelen gaat vervangen die niet nodig zijn, maar je moet wel eerst goed diagnose maken...
heb je de auto nog een keer uit gelezen na dat je die hebt gerest
. welke storingen blijven over..?
welke uitleesapparatuur gebruik je..?
Gr tiguan
controleer egr klep, dop hem evt even af..
controleer de ecu dringt vaak vocht in met corrosie als gevolg
Ecu heb ik al los gehad en geen vocht of corrosie kunnen vinden.
EGR staat dicht
heb eigenlijk een schema nodig om alle draden te kunnen doormeten op breuk of weerstand maar is moeilijk aan te komen.
hebben jullie mischien iets liggen?
motor AEY
Tanx
ps: pomp is wel gebruikt maar komt uit een goed rijdende auto met schade (zegt natuurlijk niets)
Misschien vind je hier wat :
http://www.volkswagen.msk.ru/index.php?p...
Gr Stefan
14 jaar
kan niets downloaden heb een account nodig
Je hebt geen account nodig,
In de linker kolom even onder 'engines' zoeken naar je motorcode..
Veelal in het Engels.
14 jaar
Bedrading wil wel eens doorschuren richting ECU....en heb je de stekker op de ECU ook goed gecontroleerd?
bijna alle auto's staan er op behalve natuurlijk die ik zoek
stekker op ecu is goed
heb een andere pomp gehaald vandaag gaat ie erop.
Ik heb al enkele keren dit probleem gehad op Ibiza en Cordoba met AEY motor, nadat ik alle draden van de fiche aan de pomp rechtstreeks aan elkaar soldeerde, was het probleem altijd opgelost.
succes.
Probleem erbij
Schema gevonden in auto data
Alle draden doorgemeten en zijn goed
Slaat nu bijna tot niet aan.
Als ik tijdens het starten relais 109 eruit en er in doe slaat ie aan en loopt meteen goed.
Laat ik de relai erin zitten slaat ie niet meteen aan en loopt ie even beroerd met veel rook ??
Opgelost
Is al een tijdje opgelost maar geen tijd gehad om te melden.
in basic settings liep de motor zoals ik beschreef met het starten. pomp stond dus niet op tijd.
pomp moet je dus aftellen in basic settings tot dat ie goed loopt weer wat geleerd.
je mag een verschil horen in lopen (in basic settings block 000 mode)maar de motor moet niet hikken en roken (blauw/wit)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar