Seat Inca: Seat inca Pomp?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: sdi

Dag collega's

Wij hebben een Inca staan met het volgende probleem.

koud start ie goed en loopt ook goed maar na 5 min loop ie stationair onregelmatig.

Foutcodes uit gelezen en gewist maar komen niet terug
Kabel van de pomp is goed

01265 EGR
01268 N146
00282 trottle v60
00542 naalt G80

Graag een reatie

ps: ik denk zelf pomp

bbenk

Geplaatst door bbenk (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Inca? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

Brahim,

Motornummer AEY..?

de storingen komen niet gelijk terug je moet even paar dagen mee gaan rijden en dan nogmaals uitlaten lezen welke storingen overblijven en dan nogmaals hier plaatsen.

met testkast kan je ook Sensor regelschuifslag inspuitpomp en inspuitregelaar controleren meetwaardenblok.

bij storing 01268 N146:
negen van de tien keer bij deze fout is de brandstofpomp de schuldige

De sensor regelschuifslag inspuitpomp geeft op zijn beurt aan het regelapparaat de stand van de inspuitregelaar -N146 door en herkent zo de inspuithoeveelheid.

wat je kan controleren is de deksel inspuitregelaar uitbouwen en controleren of er geruis/vuil in zit.

heb je de weerstandmeting uitgevoerd van de Stekerverbinding inspuitregeling (stekerverbinding naar inspuitregeling inspuitpomp).

Gr Tiguan

bbenk (0) PRO, 14 jaar geleden

Tiguan,

Ik heb de pomp en brandstoffilter vandaag vervangen maar geen resultaat.
relais vervangen geen resultaat.
direct diesel op de pomp geen resultaat.

Eerst loop ie te hokken en na 15 min veel zwarte rook en hoog naar laag toeren tussen 950-2000

nog andere idee?

welke meetwaarde blok kan ik die waarde uitlezen

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

Het is wel leuk en aardig dat je zomaar onderdelen gaat vervangen die niet nodig zijn, maar je moet wel eerst goed diagnose maken...

heb je de auto nog een keer uit gelezen na dat je die hebt gerest…. welke storingen blijven over..?

welke uitleesapparatuur gebruik je..?

Gr tiguan

vleeuwen (0) PRO, 14 jaar geleden

controleer egr klep, dop hem evt even af..

controleer de ecu dringt vaak vocht in met corrosie als gevolg

bbenk (0) PRO, 14 jaar geleden

Ecu heb ik al los gehad en geen vocht of corrosie kunnen vinden.
EGR staat dicht

heb eigenlijk een schema nodig om alle draden te kunnen doormeten op breuk of weerstand maar is moeilijk aan te komen.
hebben jullie mischien iets liggen?

motor AEY

Tanx

ps: pomp is wel gebruikt maar komt uit een goed rijdende auto met schade (zegt natuurlijk niets)

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Misschien vind je hier wat :

http://www.volkswagen.msk.ru/index.php?p...

Gr Stefan

bbenk (0) PRO, 14 jaar geleden

kan niets downloaden heb een account nodig

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je hebt geen account nodig,

In de linker kolom even onder 'engines' zoeken naar je motorcode..

Veelal in het Engels.

Siem Bijman (160) PRO, 14 jaar geleden

Bedrading wil wel eens doorschuren richting ECU....en heb je de stekker op de ECU ook goed gecontroleerd?

bbenk (0) PRO, 14 jaar geleden

bijna alle auto's staan er op behalve natuurlijk die ik zoek

stekker op ecu is goed

heb een andere pomp gehaald vandaag gaat ie erop.

NICK (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb al enkele keren dit probleem gehad op Ibiza en Cordoba met AEY motor, nadat ik alle draden van de fiche aan de pomp rechtstreeks aan elkaar soldeerde, was het probleem altijd opgelost.

succes.

bbenk (0) PRO, 14 jaar geleden

Probleem erbij

Schema gevonden in auto data
Alle draden doorgemeten en zijn goed

Slaat nu bijna tot niet aan.
Als ik tijdens het starten relais 109 eruit en er in doe slaat ie aan en loopt meteen goed.
Laat ik de relai erin zitten slaat ie niet meteen aan en loopt ie even beroerd met veel rook ??

bbenk (0) PRO, 14 jaar geleden

Opgelost

Is al een tijdje opgelost maar geen tijd gehad om te melden.

in basic settings liep de motor zoals ik beschreef met het starten. pomp stond dus niet op tijd.

pomp moet je dus aftellen in basic settings tot dat ie goed loopt weer wat geleerd.

je mag een verschil horen in lopen (in basic settings block 000 mode)maar de motor moet niet hikken en roken (blauw/wit)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.