Beste,
Tijdens een ritje op de snelweg, begon het lampje bij het temperatuur metertje te knipperen en gaf de naald 110 graden aan.
stoom onder de motorkap vandaan.
auto even stil gezet, reservoir open gemaakt, water was aan t borrelen en er stond heel veel druk achter.
nadat ik deze had losgedraaid was de naald weer naar 90 graden gedaald en ging ik het nog een keer proberen.
paar 100 meter verder gebeurde het nog een keer.
toen ik weer thuis was heb ik de auto de nacht af laten koelen en toen ben ik de volgende dag gaan kijken,
eerst de alle slangen nagelopen, geen lek.
toen heb ik de auto aangezet en deze op bedrijfstemperatuur laten komen,
deze leek even normaal op 90 te gaan staan, maar daarna ging deze verderlopen.
ik de motor uitgezet en ff gaan kijken onder de kap, in het reservoir was het koelwater wederom gaan borrelen, ik voelde het zelfs borrelen in de bovenste slang van de radiator.
de onderste slang van de radiator was nog steeds koud.
de verwarming gaat ook niet meer aan.
thermostaat heb ik al vervangen maar dit mocht niet baten, ik denk zelf dat het misschien de waterpomp kan zijn.
kan ik dit makkelijk controleren?
alvast bedankt voor alle eventuele hulp!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja door tekijken naar het reservior met draaien of daar uit het kleine slangentje koelvloeistof stroom gebeurt dit niet dan werkt de waterpomp niet en zal de schoepen los liggen.
groetjes jan.
Hallo jan , bedankt voor je reactie!, ik heb gekeken naar het slangetje maar deze geeft gewoon koelvloeistof door.
Mvg
11 jaar
Dan nog kan de waterpomp de oorzaak zijn.
Koppakking , door defecte waterpomp , gevolg en oorzaak.
Waterpomp is het "goedkoopst" om te controleren .
Vandaag even getest zonder thermostaat, ook dit mocht niet baten ik krijg geen circulatie in de leidingen.
nog steeds een warme slang boven en een koude slang onder.
11 jaar
Dus ?
koppakking is het zowieso niet, geen aanslag in de olie , schone koelvloeistof, geen witte rook en normale benzine geur.
ik begin te geloven dat de radiator verstopt zit of de waterpomp niet naar behoren functioneerd
11 jaar
[quote=Dannyhlf3]koppakking is het zowieso niet, geen aanslag in de olie , schone koelvloeistof, geen witte rook en normale benzine geur.[/quote]
Dat is lang geen garantie dat de koppakking niet lek is. Ook zonder al deze verschijnselen kan deze nog makkelijk lek zijn. Maar ik zou ook eerst de waterpomp controleren. Komt vaker voor dat deze stuk is.
Zit de slang die van het expansie vat naar de waterstand loopt niet gewoon verstopt?
Dit komt namelijk meer voor, dan heb je ook geen circulatie!
Zit hier ook nog zo een plastic plugje in dan zoals vroeger bij de passat ? met een gecalibreerde opening ?
waterpomp is een kwaal bij deze aoto's al verschillende gehad
Ik zeg ook waterpomp, ook al genoeg van gehad:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-H8FZZFJH-D....[/img]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar