Goedeavond,
Ben vandaag naar de garage geweest met mijn seat vanwege het motorstoringslampje dat ging branden
deze storing hebben hun doorgemeten en daar kwam uit dat het mengsel te arm was nu hebben ze de labdazone vervangen toen was de storing even weg totdat ik naar huis ging en toen ging het lampje weer branden iemand enig idee wat het nu zou kunnen zijn?
dank je wel alvast
groete john
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat een mengsel te arm is kan vele oorzaken bijvoorbeeld lekkage via egr of valse lucht de enige weg is opnieuw uitlezen en via actieve diagnose de storing opzoeken de reparatie is dus niet goed uitgevoerd en dan kun je beter terug gaan.
oke dank je ik zal er zeer zeker mee trg gaan maar dacht mischien is het iets simpels maar niet dus helaas.
Kan het trouwens kwaad dat bij het luchtfilterhuis daar zit onderin tegen de wielkas de aanzuig buis deze buis staat ongeveer een halve centimeter van het huis af maar staan wel gat tegen gat zeg maar aleen dan een opening ertussen kan dit kwaad??
Dank je wel
Groete john
16 jaar
de zijde naar het luchtfilter toe is geen probleem de zijde van luchtfilter naar inlaatspruitstuk natuurlijk wel.
heb trouwens net de foutcode gevonden die kreeg ik mee van de garage het is:
aantal fouten 1
p1128 multiplikatieve mengselkorrektie 1 mengsel te arm
Dit staat erop mischien dat je er iets aan hebt
Groete john
16 jaar
dit houd in dat de motorregeleenheid buiten zijn correctie gebied komt en niet meer kan bij regelen dit kan dus door verschillende oorzaken, zoals uitgelegd gewoon terug gaan en duidelijke afspraken maken betreft kosten.
LMM, of uitlaat lek voor de kat, of inlaat lek, of brandstof druk, of injectoren.
Maar probeer eerst de LMM, komt het meeste voor.
luchmassameter defect
Controle van de Zuurstof Sensor defect (Zuurstof Sensor defect)
Brandstofinjectoren defect
Lekkage van de uitlaat voor de kat of inlaat.
Heb deze storing ook eens gehad, van alles vervangen (incl. lmm meter) op een gegeven ogenblik smoorklephuis schoongemaakt, daarna is storing niet weer opgetreden.
Waarschijnlijke oorzaak is brandstofdrukpomp, injectors, lekke inlaat/uitlaat, luchtinblaassysteem, slang lek.
Mogelijke oplossingen:
Check/vervang Luchtmassameter
Check Controle van de Zuurstof Sensor (Check Zuurstof Sensor)
Check/vervang Brandstofinjectoren
Check op lekkage van de uitlaat voor de kat of inlaat.
Controleer ook de injectoren, brandstofdruk (hoe staat het met je filter?) en eventuele luchtslangen op lekkage (voornamelijk de slangen die uitmonden in je aanzuigbuis).
Kijk in het meetwaarde blok naar de lmm en de verdere gegevens zoals labda etc. Ga gewoon rijden met de testkast erin.
Het zou wel eens te maken kunnen hebben met het volgende: In 2002 is er een schrijven gegaan naar alle Skoda-dealers dat er een probleem is met het regelapparaat van de Octavia 2.0/85 Kw motor uit 2000. Deze geeft steeds ten onrechte storingscode 16555/16556 en 17535/17536. Dit schijnt alleen voor te komen als het regelapparaat softwareversie 3 heeft. Als het motorregelapparaat vervangen wordt door één met softwareversie 5 is het probleem opgelost. Het onderdeelnummer van het regelapparaat is 06A906018 FH. Volgens de importeur moet je dan een heel nieuw regelapparaat bestellen, maar waarschijnlijk kan de software in het bestaande regelapparaat ook wel vervangen worden.
16 jaar
ze hebben vele dingen doorgemeten niets te vinden uiteindelijk zei een kameraad van mij laat de gaskleppen huis is schoonmaken!
Die hebben ze schoongemaakt en de auto liep veel beter en de storing was weg!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar