Hallo,
Ik heb een seat toledo,die heel vaak bij de eerste keer starten niet wil aanslaan,maar bij de 2e keer wel.
Hij is in de garage geweest bij de omdat ie de 1e keer helemaal niet meer wou starten nadat ie een paar uur had gestaan sloeg hij wel in 1keer aan,en liep zeer onregelmatig,net of ie wou afslaan,.hij is uitgelezen en toen is de nokkenassensor vervangen maar hij bleef slecht lopen,zij kwamen er niet uit wat het was,en hij gaf ook geen storingen meer aan..
Dus heb ik de auto bij de dealer gebracht die hebben hem uitgelezen en diverse dingen gedaan,zoals:
Stukje cat uit de EGRklep gehaalt.
Gasklep uit en in gebouwt en ingeleerd
Motor intern gereinigt
4 Bougies vervangen
2 Bobines vervangen
Flexibele gedeelte uitlaat vervangen
Na dit alles auto opgehaalt starte normaal en liep weer als een zonnetje maar de volgende ochtend wou ie niet de 1e keer gekijk aanslaan.
Ben weer terug geweest en uitgelezen en gaf ie een storing aan van de Spruitstuksensor die is vervangen en auto start weer normaal,auto uitgezet en weer het zelfde weer niet gelijk starten,maar gaf verder ook geen storingen meer aan.
Auto weer gestart deed ie prima.
Naar een paar dagen weer het zelfde probleem,Auto slaat niet aan bij de 1e keer contact omdraaien,maar bij de 2e keer wel.
De startmotor hoor je soms 1sec doordraaien als je de auto heb gestart.
Nou is mijn vraag kan iemand hier wat mee,of meschien een keer meegemaakt.
En wie kan mij meschien vertellen,wat het probleem kan zijn van dit slechte aanslaan.
Vast bij voorbaat mijn dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zomaar een gooi, maar om het contactslot zit een leesring voor de chip die in je sleutel zit, misschien is die niet helemaal lekker meer.
Als de auto de chip in je sleutel niet herkent zal hij ook de ontsteking niet vrijgeven.
Als de startmotor nadraait na het starten dan is meestal de bendix van de startmotor vervuild/versleten.
Hoi Peter,
Vast bedankt voor je reactie,
Maar moet ik dan het hele contactslot vervangen of kan ik ook alleen de leesring vervangen???
En kan ik dat evetueel zelf doen of moet ik daarvoor in de garage zijn.
12 jaar
Leesring is los te vervangen , ik zou er niet zelf aan beginnen want je krijgt te maken met inleren etc.
Leesring is zelf redelijk snel te vervangen, inleren is niet nodig.......
Gr. paul
[quote=P. Kelder]Leesring is zelf redelijk snel te vervangen, inleren is niet nodig.......
Gr. paul[/quote]
Oke vast bedankt weer voor deze reacties,
Dus ik zou dus ook de leesring ook zelf kunnen vervangen neem ik aan Paul..
Meschien als ik vragen mag Paul,hoe dat in zijn werk gaat..en waar ik die leesring in mijn bezit kan krijgen..
Vast bedankt
12 jaar
[quote=Profundo Autoservice]Leesring is los te vervangen , ik zou er niet zelf aan beginnen want je krijgt te maken met inleren etc.[/quote]
Oke vast bedankt weer voor deze reactie
Dus even aan de slag met de leesring peter..
12 jaar
Hoi Paul, vast bedankt weer voor deze reactie
,
Dus ik zou dus ook de leesring ook zelf kunnen vervangen neem ik aan Paul..
Meschien als ik vragen mag Paul,hoe dat in zijn werk gaat..en waar ik die leesring in mijn bezit kan krijgen..
Vast bedankt. Gr Gert
12 jaar
Hoi Paul,
Dus ik zou dus ook de leesring ook zelf kunnen vervangen neem ik aan... Paul..
Meschien als ik vragen mag Paul,hoe dat in zijn werk gaat..en waar ik die leesring in mijn bezit kan krijgen..
Vast bedankt. Gr Gert
12 jaar
Leesring is vervangen maar probleem blijft het zelfde....
Wat nu ???
12 jaar
wat zou kunnen:
De benzinepomp bouwt wat druk op tijdens dat de motor loopt, na het uitschakelen van de motor moet dat systeem enigzins op druk blijven.
Gebeurt dat om wat voor reden niet zal de motor bij de eerste poging niet starten omdat deze geen benzine krijgt.
de druk kan gedurende stilstand zakken door evt een minieme lekkage in een injector.
Als je constant door blijft starten start hij dan wel bij de eerste poging?
Hoi hoi Peter,
Alles blijft op druk is de 18e allemaal weer gecontroleerd geeft ook geen storingen aan...En doorstarten helpt ook niet slaat ie niet van aan...draai je de sleutel weer terug en je start dan weer slaat ie gelijk aan...
Soms wil ie net aanslaan laat je hem gaan dan start ie soms maar loopt niet lekker...
Weer een keer opnieuw starten dan loopt ie in 1 keer in de garage staan ze ook met de handen in het haar bij de dealer...
12 jaar
toch echt een interresant geval.
lijkt er toch op dat het een probleem moet zijn in startonderbreking, combi-instrument of motorsturing maar hoe kom je daar achter....
vaak is uitwisselen van delen een uitkomst maar die luxe heeft niet iedereen, je moet maar net die delen even op de plank hebben.
Combi instrument uitwisselen kom je trouwens niet mee weg zonder inleren etc.
En hij geeft ook nu bij uitlezen geen storing aan ?
Heb je ook al het contactslotblokje uitgewisseld gehad ?
Lijkt erop dat bij het terug draaien van sleutel en opnieuw starten ie het wel altijd direct doet, dat zou ook kunnen verklaren waarom er geen fouten opgeslagen zijn in het geheugen.
Sorry mensen voor de zeer late reactie ben er even niet meer mee bezig geweest Sorry.
En wat je zegt Audidriver73 geeft bij uit lezen totaal geen storingen aan!!!
En nee het contactslotblokje is niet uitgewisselt of vervangen (kan je dat zelf doen???)
Maar ik moet er bij zeggen dat de Nokkenassensor ook is vervangen,zo het kunnen zijn dat die niet goed is??
11 jaar
he hoi Gert
misschien rare vraag heb zelf sinds kort een seat leon 16i 16v maar heeft nu de zelfde klacht geen storing met uitlezen
en heb jij inmiddels het contact blokje vervangen of was toch de nokkenas sensor ?
bvd groetjes Ronald ps wil niet weer het wiel uitvinden
10 jaar
mag gesloten worden...thanks
8 jaar
Geen oplossing voor gevonden...heb er mee leren leven.
Mag gesloten worden.... thanks.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar