Probleem met een Cordoba Vario waar ook de garage niet wijs uitgeraakt. Wanneer de motor warm is duurt het tot 10 seconden vooraleer de motor aanslaat. Wanneer de motor koud staat, geen probleem, zelfs niet wanneer de auto de ganse nacht buiten heeft gestaan. In de garage is reeds de temperatuursensor vervangen, maar het probleem blijft. Uitlezen van de boordcomputer levert niets op. Iemand een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb een dergelijk probleem gehad met een VW Golf injectiemotor. De benzinedruk bleek te laag te zijn.
Ik heb al regelmatig problemen gehad met de verdelerkop van ed dieselpomp, deze zou lekken wanneer de motor warmer wordt en daardoor minder brandstofdruk hebben, het is precies of je lucht in de leidingen hebt en je eerst een 10-tal seconden moet doorstarten.Echter wanneer de motor koud staat heb je dit probleem niet omdat de dichtingen nog hard zijn en niet of toch minder lekken.
21 jaar
Ik rij met een seat ibiza TDi, 110 paardjes, ook bouwjaar '98
Ik heb exact hetzelfde probleem, vertrekken bij koude motor, no problemo, bij warme motor: "iepe iepe iepe iepe iepe...VROEM!"
consider this: wanneer je je wagen koud start, geeft temp. sensor door aan comp. dat motor koud staat, bijgevolg word het mengsel aangepast om koude motor de doen starten, motor stààt ook koud, dus starten doet ie in no time. het probleem zou kunnen zijn: wanneer motor warm staat, en je hem dus (opnieuw) start is het mogelijk dat de temp. sensor dit niet/verkeerd signaleert aan ECU, en dit er dus voor zorgt dat deze nog steeds zijn mengsel aanpast aan een koude motor, wanneer net DIT mengsel ervoor zorgt dat een warme motor hierbij hapert.
probleem kan dus software-matig zijn in die zin dat de verbinding tussen 2 componenten niet optimaal is/zou kunnen zijn, hersolderen of vervangen van die temp.sensor zou een oplossing kunnen bieden.
een andere denkpiste, bij koude motor heeft een motor minder rpm. nodig om te starten dan bij warme motor. misschien heeft je batterij (indien dit geen nieuwe is) niet genoeg kracht meer om de warme motor op (ik geloof) 300 toeren te brengen alvorens te kunnen starten.
ik weet het zelf nog niet met zekerheid, ik rijd nog steeds met het probleem rond, maar ik vervang binnenkort mijn batterij (die er nu al 8 jaar inzit) en ik zal dan zien of hij dan al-dan-niet vlotjes start.
ik hou jullie op de hoogte.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar