Hallo beste ik heb een seat cordoba vario bwjr.2000 1.6 benziene ik kreeg de auto toen liep hij stationeer liep hij beroerd schomelde erg en nu na een week als ik de sleutel omdraai doet hij niets ik heb de kabel van startmotor verbonden en daar start hij heel gewoon en maar blijft niet lopen slaat af gasklephuis schoon gemaakt luchtmassa sensor vervangen en probleem het blijft zelfde om ... heeft iemaand een idee waar ik het moet zoeken .is het mijn contactslot of een van de relais of slechte contact van kabels alvast bedankt voor jullie tips .
Verzonden door K.Aakkaya
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zijn meerdere problemen. Het onregelmatig stationair draaien heeft waarschijnlijk te maken met het afslaan.
Het niet starten komt waarschijnlijk door een defect in het contactslot..Met een voltmeter is vast te stellen of het slot electrisch werkt.
Controleer eens of het inlaatspruitstuk overal afsluit,
Hallo beste ik heb ale mogelijke tests gedaan kan niets vinden . Maar wat trof is vocht bij de zekeringen loopt langs de kabelboom die van ecu komt naar binnen bij zekeringen ik heb al die raleis vervangen en toch krijgt start motor geen puls om te starten de schommeling van toeren kan ook drukregelaar kunnen zijn? Of luchtmassa meter alvast bedankt mvg Kemal
11 jaar
1e probleem......
De startrelais, op de startmotor, moet niet alleen een puls krijgen. Maar, door de contactsleutel in de stand starten te draaien, moet er spanning op de relais komen. Als dat niet gebeurt, maar wel op de betreffende aansluiting op het slot? is er geen electrische verbinding tussen het slot en de relais. bv een losse verbinding of een niet werkend relais, in dat circuit, kan dat veroorzaken.
2e probleem, nadat het eerste is opgelost........
Als de dan motor loopt. bv na het vervangen van het contactslot, relais, startmotor of het herstellen van de bedrading????
Als eerste het geheugen van de ECU uitlezen.. En de oorzaak van de foutmelding repareren.
Natuurlijk kan de LMM of de de benzinedrukregelaar de oorzaak zijn. Maar, er kunnen nog veel meer (dure) onderdelen dezelfde soort klachten veroorzaken. Daarnaast komt het veel meer voor dat een slechte electrische verbinding voor de klacht zorgt. Willekeurig vervangen van onderdelen past niet in mijn gedachtengang.
Halo daar was ik weer ten eerst bedankt voor de advies Cor de probleem is opgelost. Het was de gasklephuis en die heb ik vervangen hij start en en de toerentaal zit op 800 toeren kan niet beter . Dank je wel voor je reactie en je advies .
M v g Kemal
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar