close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat marbella: start bijna niet als hij koud is

Bouwjaar: 1991

mijn seat marbella start bijna niet als hij koud is. ik heb van alles geprobeert, maar wat ik ook doe hij slaat niet aan, meestal lukt het wel na 5 minuten proberen maar soms ook niet (ik kan hem dan wel aanslepen)
ik heb compressie gemeten die zit rond 10bar met onderling verschil van minder dan 1 bar. en ik heb de kleppen gesteld

wat kan ik nog doen???? hij rijdt trouwens redelijk goed.
bougies zijn nieuw en verdeler ook (kabels weet ik niet)
maar ontsteking is het denk ik niet anders zou hij het toch niet doen???? of is het de afstelling van de ontsteking (kontaktpuntjes niet goed?)

Geplaatst door

heindegroot (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hey, ik heb een marbella van 92 en heb hetzelfde probleem. Duurt bijna een kwartier eer hij gestart is. Je start en dan draait hij 10sec op een extreem laag toerental; dan valt hij stil. Mijn uitlaatpijp knalt dan ook. Dit moet ik verschillende keren herhalen en na een tijd doet hij het wel. Ook tijdens het rijden schokt en sputtert de motor bij het optrekken. Ik heb ook de indruk dat het erger en erger wordt en ik heb hem nog maar een maandje.
Als er iemand al wat zou kunnen helpen;


greetz

joris242 0

21 jaar

Ik zelf rij toch wel met veel plezier in zo'n goedkoop karretje.
Maar ik onderhoudt hem wel goed.
De auto is wel gevoelig voor zijn afstellingen, doe je het niet precies dat zal hij stotteren of te wel moeilijk starten.
Begin na het inzetten van de nieuwe contaktpunten deze af te stellen op 0,4 mm of nog beter met een contakthoek meter.
Hierna de voorontsteking met een stroboscooplamp op tijd zetten.
En niet vergeten de elektrode afstand van de bougies nameten met een voelmaatje en secuur werken! Nadat ik het autootje afgesteld had (ook de kleppen) rijdt hij nu 1op19, en loopt en trekt vloeiend op.
Moet trouwens ook vermelden dat de auto nog beter is gaan rijden
nadat ik de uitlaat vervangen had. Ik had de kat gecontroleerd, en die zat behoorlijk dicht. Dat kan ook een oorzaak zijn van jullie klachten. Succes!

Russel10592 0
badge

21 jaar

De Marbella van Joris:
De choke werkt toch wel goed hoop ik...?

Russel10592 0
badge

21 jaar

Ja die werkt. Bij het starten zelf maakt het bijna niks uit of ik de choke wel of niet aantrek, maar tijdens het rijden wel als ie koud staat. Nu is het wel zo dat me'n vlotter kapot is waardoor ik al een paar keer zonder benzine ben gevallen. k'ben een leek maar het lijkt me niet ondenkbeeldig dat er al teveel vuil uit de tank is gezogen. In ieder geval gaat er zaterdag iemand naar kijken die er wel behoorlijk wat van kent. Als hij het vindt laat ik het zeker weten.
In ieder geval bedankt voor de reactie

joris242 0

21 jaar

Ik denk dat je euvel wel opgelost is als er een nieuwe vlotter in zit.
Zorg wel dat hij op de goeie hoogte afgesteld staat.
Ander krijgt je motor te veel of te weinig benzine

Russel10592 0
badge

21 jaar

sorry voor het late antwoordt maar ok, hier is het dan. Het starte lag aan de stroomverdeler en kabels. Zijn allen vervangen samen met bougies. Voor de rest waren de kleppen volledig ontregelt,, die zijn mooi afgesteld. Ook de contaktpunten zijn mooi afgesteld op 0,45. De vlotter heeft er niks mee te maken, die geeft enkel aan hoeveel benzine den auto nog heeft. Wel spijtig dat er geen deksel bovenaan zit voor de vlotter, ik moet heel de tank eraf halen wil ik hem kunnen repareren of vervangen. In ieder geval merci voor de reacties. greetz

joris242 0

20 jaar

sorry voor het late antwoordt maar ok, hier is het dan. Het starte lag aan de stroomverdeler en kabels. Zijn allen vervangen samen met bougies. Voor de rest waren de kleppen volledig ontregelt,, die zijn mooi afgesteld. Ook de contaktpunten zijn mooi afgesteld op 0,45. De vlotter heeft er niks mee te maken, die geeft enkel aan hoeveel benzine den auto nog heeft. Wel spijtig dat er geen deksel bovenaan zit voor de vlotter, ik moet heel de tank eraf halen wil ik hem kunnen repareren of vervangen. In ieder geval merci voor de reacties. greetz

joris242 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Marbella of stel zelf een nieuwe vraag.