Bij lage toerentallen knippert de diagnoselamp samen met de koelwatertemperatuurlamp onregelmatig en valt gelijktijdig het motormanagement uit. Dit gebeurt ook in bochten. Bij constante snelheid rechtdoor is er geen probleem.
Zou dit aan de pulsgever van het toerental kunnen liggen? Of moet ik het ergens anders in zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Pulsgever is inmiddels vervangen, dat was het niet. Als de motor koud is treed het probeem niet op. De gasklepsensor en temperatuursensor zijn het ook niet.
Heeft iemand een idee?
Motormanagement uitgewisseld, probleem blijft! Lamda is het niet. Dynamo is tevens gecontroleerd, ik wordt gek. De stuurstroom van het hoofdrelais valt dus af en toe zeer kort weg en is direct ook weer terug want de motor valt niet uit.
HELP, als je een schema hebt zou dit zeeeer welkom zijn.
20 jaar
Probleem gevonden!
Tussen de vlotterkamer en de venturibuis zit aan de distributiezijde een met rode aansluitdraden aangesloten regelventiel of afsluiter (dat weet ik helaas niet)
Met een draaiende en storende motor heb ik deze met een sleutel 13 een kwartslag losgedraad waarbij het toerental terugliep. Toen ik hem daarna weer voorzichtig en met beleid vastdraaide was de storing weg!
20 jaar
Dat was toch iets te vroeg gejuigd!
Achteraf zat het probleem in de kabelboom van de motorregeling, je zoekt je wezeloos zonder schema.
20 jaar
Ook niet dus, probleem kwam vrolijk weer terug.
Auto afgevoerd naar de sloop!
20 jaar
heb je wel eens gekeken wat voor bougies er in zitten want deze auto's zijn daar erg gevoelig voor,de voorgesrchreven bougies zijn van champion,voor het juiste nummer kun je terecht bij een seat dealer,vriendelijke groet m & m
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Marbella of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar