Klant klaagt over een startprobleem wat als volgt is te beschrijven: auto start 's morgens perfect.Na een korte rit van zeg 5 of 10 minuten wordt de auto stopgezet en na een bezoekje aan de supermarkt stapt hij in en dan licht het gloeilampje soms niet op en dan slaat de motor ook niet goed aan.Een paar keer opnieuw de auto op kontakt zetten wil wel eens resulteren in het oplichten van het voorgloeilampje en dan is het direkt starten en lopen.
We hebben dit probleem al sinds augustus, en hebben de auto al diverse keren voor dit probleem in de garage gehad, maar bij ons doet hij het natuurlijk elke keer probleemloos.Wat hebben we gedaan: gloeispiralen getest en uit voorzorg maar vervangen (waren goed, maar toch) gloeirelais maar vervangen en vorige week de temperatuursensor.Wat zien wij over het hoofd?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vandaag de auto binnengekregen.Op dit type zit geen relais 109!Start natuurlijk bij ons prima.Na een korte rit even laten staan en toen gestart, geen probleem.Gloeilampje licht niet op, maar auto is nog warm genoeg om zonder gloeien te starten en ook aan te slaan.
We hebben het zwarte startblokkeringskastje eraf gesloopt en rechtstreeks de draad op de stopper op de brandstofpomp geplaatst.Het signaal komt er en we gaan morgen even verder testen.Of de stopzetterklep blijft hangen, of er komt toch (af en toe?)lucht, of het gloeien is beslist noodzakelijk en werkt af en toe niet.Het laatste sluit ik eigenlijk uit, want met de temp.sensor losgekoppeld gloeit hij niet en start dan ook nog prima na een korte rit en korte tijd stil staan.
Wordt vervolgd.
zelf een soort gelijke klacht gehad met een ford focus deze starte smorgens als het koud was goed maar na een korte rit stil zetten en even laten staan weer proberen te starten ging heel moeilijk hier ging het om lucht in het brandstof systeem snel koppeling van een leiding was wat ruim en versleten na een nieuwe leiding nu al twee maand geen probleem meer ik hoop dat je er wat aan hebt
Toch lijkt relais 109 hier wel de boel te foppen.
Gezien dat het gloeilampje niet oplicht, inderdaad in de elektronica zoeken. Ook bij warme motor moet dit lampje ff aan- en uitgaan. Of een SDI ook relais 109 heeft, weet ik niet.
Wat die melding betreft zou ik lucht eerder bij de koude start verwachten en die is goed.Wat je meldt betreffende relais 109: wat is de funktie van dit relais precies.Ik dacht niet het gloeirelais, maar heb dit relais weleens bij een TDI vervangen waar bij de koude start het gloeilampje af en toe niet oplichtte en dus ok niet aansloeg.
Verde lees ik wel eens een bericht over het voorgloeien als de rechterportier opengaat.Als dat de storing is, wat kun je er dan aan doen?Portierschakelaar misschien?
Siem,
Relais 109 is zeg maar het hoofdrelais,gaan erg vaak stuk maak maar eens open solderingen laten los.
Als het relais niet werkt krijg je ook geen spanning op de afsluiter op de brandstofpomp.
Voorgloeien werkt op het linker portier.
Bij mijn Caddy wordt er (zover ik weet) niet automatisch gegloeid bij openen portier. D.w.z. als ik 'koud' instap moet ik met dit weer ook bewust nog vijf a tien seconden op het gele lampje wachten. Ik geloof dat alleen de indirecte diesels alvast gloeiden bij openen van het bestuurdersportier.
A propos portierschakelaars: de mijne ('99) zijn intussen allebei vervangen.
Auto wordt komende maandag gebracht en gaat pas weer terug als probleem is opgelost.Jullie horen er van.
denk dat wij een soort gelijke storing hebben gehad
bij ons lag het aan de startblokkering
hij herkende de sleutel niet
soms komt het ook voor dat het kastje van de startblokkering op de brandstofpomp (zwart dekseltje op de stopzetter) geen goed signaal geeft en dat de stopzetter dan niet open gaat
wij hebben het hele ding van de brandstofpom gehaald (etterwerk)
en het draadje dat van contactlot rechtstreeks op de stopzetter gedaan
en wij hebben geen problemen weer gehad
deze storing komt ook voor bij peugeot 306 1.9 d
met een bosch pomp
ik hoop dat je hier wat aan hebt
je kunt het ook eerst meten voor je er alles afhaalt
meestal gaan er 3 draadjes naar toe
1 massa
1 van contactslot
1 van de startblokkering
als de sleutel juist is moet het draadje van de startblokkering ook signaal geven als je hem op contact zet
foutcodes? Zoniet zou ik de massa's kontroleren.
Ik weet nie of deze auto een gloeicomputer heeft maar deze zit in de zekeringkast. Is dat brede relais weet zo het nummer niet maar hebben bij ons in de werkplaats al 1 keer vervangen alleen waren dit gewone 1.9 D dieselmotoren dus check maar ff, bij deze auto's brande het gloeilampje ook niet. Kijk anders eens als hij moeilijk aanslaat als je tegen het relais tikt dan wel aanslaat! Succes.
Bedankt, we hebben inderdaad geconstateerd dat als na een korte rit het gloeilampje niet oplicht de auto nog wel aanslaat, maar als we zelf even handmatig gloeien is het gewoonweg direkt aanslaan.
Gloeicomputer zoals jij aangaf vervangen en lijkt nu (na een paar dagen) goed.
Controleeer voedingskabels vanaf accu.
Wij hadden dit bij twee inca's.
Dit gaf allerlei rare klachten.
20 jaar
hallo ik heb een vraag ik heb een seat ibiza en ik heb problemen met starten als de auto warm is ik krijg hem met geen mogenlijkheid gestart en moet geduwd worden weet u mischien wat dit kan zijn ik vermoed zelf dat het iets met de accu of de startmoter is help mij aub u kunt een mail sturen naar danielenamanda@live.nl
mvg daniel
17 jaar
Ik heb ook z'n probleem gehad maar de ecu gaf hier een fout op de brandstofpomp.
Ik heb los het bovenste gedeelte (elektriche) van de pomp vervangen dooor een gebruikte.
En het probleem was verholpen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar