close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: stilgevallen en niet meer willen starten.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel

Heb van een klant een seat ibiza model L6 staan die was stilgevallen bij het stoppen op een kruispunt.
auto startte dus ook niet meer.
klant belde me op ik dacht gelijk aan zekeringen controleren en het relais 109.
ik er naar toe dit alles gecontroleerd of even vervangen.
bij het vervangen van het relais draait de motor wel even maar zo slecht dat een dove er nog oorkleppen zo bij opzetten.
ik dus verder gaan zoeken niets abnormaal te vinden.
uiteindelijk de auto uitgelezen met de bosch kts.
hieruit komt uit de foutcode p0251.
als deze foutcode er inzit dan knippert ook het lampje van de gloeispiraal.
foutcodes wissen helpt niets.
zodra het contact eropgaat zijn de codes daar dus al terug.


heb dus nagekeken.
het relais 109 en vervangen
zekeringen in het dashbord allen 1 voor 1 eruit gehaald en nagekeken niks doorgebrand.
zekeringen in het motorcompartiment boven op de batterij alle nog goed.
uitgelezen foutcode is p0251
brandstofpomp hoor je wel heel effe draaien zodra het contact erop gaat.
alleen de motor krijgt dus geen eten.



help want deze klant gaat vrijdag avonds met deze auto op vakantie naar zijn grootouders in Spanje.

Geplaatst door

Den John (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Timing juist?
Als je "gloeilampje " aangaat werkt je relais 109
code P0251 is inspuitversteller storing, vandaar dat sterke nagelen.
Geen kabelbreuk oid?

marcel7031 0
badge

13 jaar

kabelbreuk denk ik te kunnen uitsluiten daar dat de zekeringen niet gesprongen zijn en ik de brandstofpomp wel degelijk hoor draaien.
maar ik ga het morgen wel als eerste nog eens controleren.
alsook de timing

Den John 0
badge

13 jaar

ik denk dat marcel de kabelboom van de pompverstuivers bedoelde... onder het kleppendeksel.

maarten4874 0
badge

13 jaar

oke is perfect mogelijk dat hij deze bedoelde maar raar maar waar deze auto heeft gewone injectoren en geen pompverstuivers.
dus dat is het helemaal al niet

Den John 0
badge

13 jaar

dan zit ie er niet op nee. Is ook moeilijk te zien zo vanachter de computer he??

maarten4874 0
badge

13 jaar

idd en nog beter voor mij is het ook al zo moeilijk want de auto staat wel bij mij maar dan 4 km verderop.
maar ik ga er een nachtje over slapen en morgen weer verder.

Den John 0
badge

13 jaar

timing gecontroleerd. staat perfect.
een bus diesel rechtstreeks aangesloten op de pomp vooraan aan de motor en dan loopt die gelijk en perfect zoals die zou moeten lopen.
heb daarna even de brandstoffilter vervangen geen verbetering na de brandstoffilter toch nog maar eens naar de bak gaan kijken daar was alles goed.
de leidingen van de bak naar het filter afgehaald eens doorgeblazen met perslucht en de fout gelijk gevonden.
er zat zoveel vuil in dat die volledig dichtgeslibd waren.
klant gebeld uitgelegd wat en hoe.
en dan kwam de waarheid aan het licht.
klant had een huis gekocht en achter stond nog een tank van 2500 liter diesel met nog een 500 liter in lekker goedkoop dacht die.
niet dus.
leidingen dus vervangen en auto rijd weer zoals die moet
foutcodes kan ik verder ook niet verklaren.
deze zijn in elk geval wel weer weg

Den John 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.