Seat toledo: storing ruitenwissers

Bouwjaar: 2000

Een kennis van me heeft een Seat Toledo van het jaar 2000(dacht ik). Als deze zijn ruitenwissers aanzet in stand 1 of 2, gaan deze traag. Zet hij ze dan in de hoogste snelheidstand,dan gaat de zekering stuk.
Het rare is,dat het niet altijd gebeurd ,soms 2 keer per dag maar vaak duurt het ook enkele weken voordat het weer gebeurd.Als de zekering er niet uitgaat,werken de ruitenwissers ook op de normale snelheid.
Wie weet waar en waarin ik dit moet gaan zoeken ??

John5711

Geplaatst door John5711 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Er gaat iets te zwaar....de mechaniek of de motor.

Denk zelf dat de motor de oorzaker is van het probleem.

groeten Alexander

John5711 (0) PRO, 20 jaar geleden

Mechaniek is soepel,en vaak (net als vandaag)werkt alles normaal?

Ronald10404 (0), 20 jaar geleden

De ruitewissermotor is een veel voorkomend probleem bij een Seat.

ricardo9623 (0), 20 jaar geleden

Is de zekering wel van de juiste amperè? Het stekkertje kan ook slecht contact maken.

John5711 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ja,de zekering is precies volgens het ampérage uit het boekje en van de juiste kwaliteit.Ik heb al wel meer gemerkt,dat zekeringen die goedkoper zijn dunnere aansluitingen hebben waardoor ze gaan vonken/smelten.

John5711 (0) PRO, 20 jaar geleden

Wát is een veel voorkomend probleem met de ruitenwissermotor,en waar moet ik naar kijken ?

Ronald10404 (0), 20 jaar geleden

Op een gegeven moment begeven de lagertjes het.daardoor gaat het motortje steeds zwaarder lopen en brand op een gegven moment door.
Ik denk dat het beste is om er een bij een erkend demontagebedijf te kopen

John5711 (0) PRO, 20 jaar geleden

De storing is opgelost.
Ik heb het kunststofkapje op het rondsel van het motortje voorzichtig losgehaald (klikbevestiging).Toen had ik de mogelijkheid om in het motortje te kijken.
Ik zag dat in het motortje (bij de kontactvlakken van de collector waarop de koolborsteltjes zitten)een los kopervezeltje lag.Het leek op een vezeltje van de aansluitlitze van de koolborsteltjes. Ik heb dit verwijderd en het probleem is helemaal weg.
bedankt voor de reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.