auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Cordoba: Stuurbekrachtiging werkt niet meer na flinke klap tegen stoepran

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 TDI 130 pk

deleted

Geplaatst door

Joris2 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

oaten uitlezen kan
maar ik denk dat je op zoek moet naar een ander stuurhuis

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

denk niet dat ze dat uitlezen maar vast een stuurhuis uit het magazijn halen goede klant jouw vriendin groetjes willem 2

kleijn 0

16 jaar

nou vraag ik mij toch af dat er verder niks krom is, die side airbag komt er niet zo maar uit. moet een behoorlijke dreun geweest zijn.....laat eerst het onderstel/ophanging eens controleren op kromme delen..
wat betreft stuurbekrachtiging, volgens mij is deze stuurbekrachtiging niet electronisch, dus niet uit te lezen. je zal indd al wat jerry aangeeft aan een nieuwe stuurhuisje zitten.

mocht je overigens nog een side airbag zoeken, ik heb nog eentje liggen van een bora. zijn volgens mij identiek.

arie549 0
badge

16 jaar

wat arie schriift
spoorstangetjes krom
draagarm
subframe
chassisbalk
astap
als je zo'n dreun maakt zit je meestal in de prijzen
laat m anders eens 4 kant uitlijnen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

http://img505.imageshack.us/img505/3706/... zo erg is het toch niet ?? anders komt er meer bij ook een goeie even uitlynen

kleijn 0

16 jaar

ik denk dat t tegen gaat vallen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Ja, plan was idd om eerst die stuurbekrachtiging te verhelpen, heb nu voor de 2 winterbanden er maar alvast opgelegd, tja wat moest ik anders he... en daarna laten uitlijnen, als er iets krom geworden is, zal dat dan wellicht tevoorschijn komen, hoop het niet, maarja zien we dan wel. Bleek achteraf, heb m als tweedehands gekocht, een keer met uitlijnen ook dat ie al s eerder een flinke tik gehad moet hebben, achteras heeft net iets teveel wielvlucht, maar als ik mijn banden na 10.000 km links en rechts omruil, heb ik gewoon normale slijtage en verder loopt hij netjes recht uit! Maar jullie denken dus alleen aan het stuurhuis, niet aan de stuurpomp die kapot is, want dat is dus mijn twijfel en vraag?

Joris2 0

16 jaar

Over het uitlezen hoor ik dus ook verschillende meningen of dat wel of niet kan. Ik had zoals gezegd iemand gebeld die dit uitlezen deed en die zei idd ook dat het echt mechanische delen waren, waarvan ze het niet konden uitlezen. En, Arie, als die side airbag idd zou passen,hoeveel vraag je ervoor en ik neem aan dat ik dan ook weer moeten laten resetten en zo?

Joris2 0

16 jaar

Volgens mij wordt de pomp voor de stuurbekrachtiging bij 'n Cordoba aangedreven door een aparte riem. Is die er misschien door de klap afgesprongen? Verder heb je inderdaad wel kans op zo links en rechts wat krom ijzer, een airbag gaat niet af van een licht geraakt stoepbandje...

suc6
Peter

stuur me maar een pm joris betreft de side airbag..

arie549 0
badge

16 jaar

Deze auto is voorzien van een elektrohydraulische pomp die linksvoor achter je linker mistlamp gemonteerd zit. Deze is uit te lezen en er moet ook een storinglampje op je dashboard brandde als hier in een probleem in zit. Zelf denk ik dat pomp beschadigd is en de olie eruit is gelopen. Maar dat kan een pro op een brug met de juiste apparatuur je echt vertellen.

Niet leuk al die kosten om je auto weer goed te krijgen, maar gelukkig had je vriendin niks. Dat is toch belangrijker dan een auto.

Suc6 ermee.

alexander242 0
badge

16 jaar

Hee Alexander! Ja de pomp had ik na ff zoeken ook gevonden, de vuldop zit onder de accu, ook al zo handig en ik zag op het stuurhuis een driepolige stekker zitten. Lampje van de stuurbekrachtiging brandt ook, maarja dat het lekte had ik al gezien, vraag is alleen waar komt t nu uit idd. Maar als het dus wél doorgemeten kan worden, moet ik dat maar eens ergens laten doen, zodat ik weet wát ik moet vervangen. Thnx

Joris2 0

16 jaar

Uitlezen kan ik ook voor je doen, ik woon niet ver bij je vandaan.
Stuur me maar een pm.

Update! Ben dus bij Patrick langsgeweest om uit te laten lezen. Hij heeft toen de fout opgezocht en verwijderd, toen was het probleem al opgelost, dus geen stuurhuis of pomp!!! Patrick, nogmaals hardstikke bedankt kerel! En de rest van jullie ook voor het meedenken en zoeken naar een oplossing, ik denk plaats de afloop hier nog ff, mocht iemand ooit hetzelfde probleem hebben, niet gelijk onderdelen gaan vervangen, maar eerst s aan de computer met die bak haha.

Joris2 0

16 jaar

mooi dat je stuurbekrachtiging weer werkt, dat valt dus mee..

arie549 0
badge

16 jaar

Oh ja, ik ga de auto nu ff niet teveel gebruiken en zaterdag s ff stuurbekrachtigingsolie bijvullen, want feit blijft dat er wel een beetje olie gelekt is. Weet nou wel dat de pomp nog loopt, want hij doet het, maar zowiezo s kijken of na het bijvullen er iets lekt en waar dat uit komt, miss. nog een rubber vervangen of zo. Denk dat bij een klap die beveiliging de stuurbekrachtiging uitgeschakelt wordt, om droog en dus kapotlopen van de pomp te voorkomen. Bedenk ik me net ook maar zo s haha.

Joris2 0

16 jaar

Hier de uitgelezen fouten, heb maar meteen alles uitgelezen en gereset:

Control Module Part Number: 038 906 019 DQ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1536
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06441
Additional Info: VSSZZZ6LZ3R213234 SEZ7Z0C1969913
1 Fault Found:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
P1503 - 35-10 - - - Intermittent


Control Module Part Number: 6Q0 959 433 E
Component and/or Version: J0 Komfortgerát 0002
Software Coding: 00258
Work Shop Code: WSC 06441
Additional Info: 6Q2959802C J0 Tõrsteuer.FS KLO 0003
Additional Info: 6Q2959801C J0 Tõrsteuer.BF KLO 0002
Additional Info: 6Q0959811A J0 Tõrsteuer.HL KLO 0003
Additional Info: 6Q0959812A J0 Tõrsteuer.HR KLO 0002
2 Faults Found:
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent


Control Module Part Number: 6Q0 423 156 Q
Component and/or Version: LenkhilfeTRW V250
Software Coding: 10111
Work Shop Code: WSC 06441
1 Fault Found:
01656 - Crash Signal
35-00 - -


Nu eerst maar de 10w40 uit de 1.9TDI ASZ pompverstuivermotor halen en vullen met de juiste 5w40 volgens VW 505.01.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.