Seat alahambra: tapeind spanrol gebroken TDI

Bouwjaar: 2001

Van de week kwam er een seat alahambra met een AUY motor binnen. Nu blijkt dat de tapeind van de spanrol van de distributieriem gebroken is met alle gevolgen van dien. Heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad ? of er over gehoord ?

peer66

Geplaatst door peer66 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Alhambra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hallo,



Wij hebben dit nog nooit meegemaakt.Is de riem als eens vervangen,dit moet trouwens om de 60.000km.



Wat is de schade?....denk dat het wel ernstig is.



Een tip..als je de pompverstuivers verwijderd leeg ze in een bak met diesel anders kan er roestworming ontstaan,waardoor de inspuiting niet meer correct is.Is niet met de testkast te ondervinden.



Succes ermee!



peer66 (0) PRO, 20 jaar geleden

deze riem was al vervangen bij 80000 km iets te laat inderdaad alleen nu bij 94000 km is dit gebeurt schade is vrij heftig 5 kleppen krom plus kommen vast in de kop wordt vervolgt. nog steeds benieuwd of er meerdere gevallen bekend zijn en tips zijn welkom

paultje8618 (0), 20 jaar geleden

ik heb het ooit vaker gehoord van een passat bj 2000 115pk

maar was wel geschipt naar 150 pk

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Al vaker oudere vw motoren gezien met dit probleem, meestal schuld van monteur door het te vast trekken van de moer van het spanwiel. Momentsleutel gebruiken is voor deze kritische bouten toch wel een aanrader.....

peer66 (0) PRO, 20 jaar geleden

tuurlijk is het de schuld van de monteur. maar je zegt het zelf dat het hier om een kritische bout gaat waarom gebruiken ze hier dan m6 draad voor, neem dan bijvoorbeeld m10 kost niks meer toch ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.