Seat Toledo: terug zakken van toeren

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

ik heb recent een seat toledo gekocht.

maar zit met een probleem.

als ik aan het rijden ben, en ik rijd van de snelweg af bijv. en trap de koppeling in en ik laat hem terug zakken naar
stationair. dan zakt het toerental terug naar 250 toeren ong. daarbij dimmen de lampen ook nog.
en ik hoor dan een relais schakelen. het duurt een seconden en dan komt die weer terug op zn normale toerental

ik heb nog niks vervangen. heb hem nog maar een maand ong.

wat kan hiervan het probleem zijn, een kameraad van mij zei tegen mij dat het misschien aan vacuum ligt.
en collega's zeiden moet je de verbruikers uitzetten zoals de verlichting, achteruitverwarming, verwarming en blower.
heb het geprobeert en het werd idd minder nu zakte die terug na ong. 450 toeren.

zal het dan liggen aan de dynamo? dat die te zwaar loopt? of dat die gewoon stuk is?

Thimmie

Geplaatst door Thimmie (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

licht gaat dimmen en relais gaat tikken omdat het motortoerental te laag wordt en dynamo te weinig gaat laden,dit kan vanalles zijn,gasklephuis,stappenmotor,vacuum, slechte of oude bougie's.achterstallig onderhoud.

Thimmie (0), 13 jaar geleden

oke ik ga kijken voor een oplossing, maar wat zou ik moeten doen aan de gasklephuis. schoonmaken? of iets dergelijks. ik ga morge nieuwe bougies ophalen en ga dan weer eens kijken. maar het is in ieder geval geen dynamo??

Mvg

Thim

Thimmie (0), 13 jaar geleden

nou ik heb ook weer wat ontdekt.
ik trok vanmiddag de motorkap open om de gashuisklep te reinigen.
zie ik dat het hele blok egt gewoon zeik en zeik nat is van lijkt wel olie..
in de eerste instantie lijkt het van een rond dingetje te komen met 2 slangen erop bovenop het blok.( weet niet hoe dat heet:P)
de ene slang gaat naar de slang van de luchtfilter en de andere gaat naar de onderkant van het blok. op de hoogte van de voetpakking ong.
maar eerlijk waar wat ik aantrof.. alle stekkers zijn nat, bobine is nat noem het zo gek maar op, alleen mn versnellingbak is nog droog.
en keek ook ff onder auto op de grond allemaal druppels van olie denk ik..

ik ga morge weer terug naar die dealer waarvan ik heb hem gekocht, en dan wil ik een goeie regeling, want ik ben er nou achter dat die het blok nog schoon(droog) heeft gemaakt van te voren..
ik ben hier niet over te spreken ik ben dan ook boos. om het zacht uittedrukken..

maar inieder geval bedankt voor je reactie robby

mvg.

Thim

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

dat ding is je carterontluchting die kan goed helemaal verstopt zitten met troep(condens) en nu met de vorst vriest dit dicht,en krijg je deze vetzooi.

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

het kan inderdaad de carterontluchting zijn die dicht gevroren zit ( je zal de eeste niet zijn die dit heeft) er is een modeficatie voor

Thimmie (0), 13 jaar geleden

ik ga daar eerst ff onderzoek naar doen,
ik ben ook weer na de dealer gegaan. en ik heb hem ff verteld waar het opstond en ik krijg de helft vergoed
van wat het allemaal gaat kosten.. ik moet zeggen dat het tog best wel een goede dealer is. hoe die met zn mensen omgaat.

dus ik ga eerst kijken of ik het zelf kan maken, nog geen tijd/zin gehad veels te koud:P

maar heb nu al een paar keer gehad dat onder het rijden als ik de koppeling in trap en de toeren terug laat komen dat die uitvalt.
ik reed laatst weg van me huis en reed de eerste bocht door en bij de 2de aangekomen moest ik stoppen, en zag ik dat de motor was uitgevallen.
ik kreeg hem moeilijk aan de praat. kameraad van mij die gaat hem ff uitlezen, ff kijken of daar iets uitkomt.

mvg.

Thim

rajaalderi (0), 13 jaar geleden

Is hier nog een vervolg op? ik heb namelijk hetzelfde euvel...

Thimmie (0), 13 jaar geleden

hallo,

ik heb een aantal dagen geleden de ventiel van de carteroverdruk vervangen.
helaas heeft dat niet geholpen. en ik heb geen gasklephuis. omdat ik een injectie heb.

wat zou ik nog meer kunnen doen?

mvg.

Thim

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

geen gasklephuis?????

boolean (0), 13 jaar geleden

ik denk dat thim een gasklephuis verward met een carburateur.

Thimmie (0), 13 jaar geleden

ik heb het gasklephuis schoongemaakt en het is idd. een stuk minder. (velen malen beter)

bedankt voor jullie reacties..

MVG

Thim

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.