close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Toledo: testen alternator

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 tdi

beste leden ,

ik zou graag mijn alternator uittesten het is namelijk een 0120488185 Bosch Alternator, 12V 55A hoe zou ik deze rechtsreeks op de alternator kunnen uittesten
ik heb er al een andere regelaar opgeplaatst maar meet nog altijd een 12 V op de accu vandaar dat ik hem graag eens rechtstreeks op de alternator wil uittesten , maar weet niet hoe , mischien iemand die weet waar ik moet meten of wat ik moet doen , alvast dank

Geplaatst door

patje1967 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je met draaiende motor op de accupolen meet, moet je ongeveer 13,8-14,4 Volt meten....
Met stilstaande motor op de accupolen meten moet bij een volle accu ongeveer 12,5-12,7 volt meten.

mvg.

Hans4040 1285
badge vip badge

9 jaar

beste ,
dit heb ik al gedaan en meet een +/- 12 V maar zou graag eens meten op de alternator zelf als er daar spanning uitkomt maar weet niet op welke punten ik moet meten , alvast dank voor de tip

patje1967 0

9 jaar

Meten op de dikke pool uitgaande dynamo.
Mocht dit onduidelijk zijn laat de dynamo dan even testen, het bespaart je een hoop frustratie.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

9 jaar

Gaat je accu lampje branden met contact aan en gaat dit lampje ook weer uit als de motor loopt? Of brand er helemaal geen accu lampje? Bij geen brandend lampje het zoeken in de kleine dunne draad, die heeft dan waarschijnlijk onderbreking.

Inderdaad zoals Paul al zegt gaan meten op de dikke draad op de dynamo en massa, mocht je dan wel 14 Volt meten dan probleem in draad van dynamo naar accu, mocht je dan alsnog 12 Volt meten dan probleem in de dynamo of die dunne draad die weer naar instrumentenpaneel gaat.

ricky 10
badge

9 jaar

beste leden , heb de werkwijze gedaan zoals paul zei en is gelukt , mag gesloten worden

patje1967 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.