Motor tikt stationair en bij gas geven klinkt het als een kantelende zuiger (of drijstanglager?).
De auto heeft slechts 27000 echte kilometers gelopen. Is er iemand die weet of dit wel vaker
gebeurd ???. b.v.d.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk de distributie eens na.. voor hetzelfde geld is er een spanrolletje stukgelopen en staat de riem nu dus te slap.
mvg
[quote=Keimpen]Motor tikt stationair en bij gas geven klinkt het als een kantelende zuiger (of drijstanglager?).
De auto heeft slechts 27000 echte kilometers gelopen. Is er iemand die weet of dit wel vaker
gebeurd ???. b.v.d.[/quote]
Had laatst een Polo Fun met zelfde 1.4 16v,ook kantelende zuigers,lijkt wel alsof het probleem terug komt.
Hallo Richard. Hoeveel had jouw 1400-16V gelopen, hoe oud was hij en wat is er aan gedaan ? Het lijkt mij toe dat dit dan mogelijk een constructiefout is en zou er dan iets te verhalen kunnen zijn bij SEAT ???????????????
Hallo Blijegeit: De distributieriem schijnt recent bij een dealer vernieuwd te zijn om deze reden.
[quote=Keimpen]Hallo Richard. Hoeveel had jouw 1400-16V gelopen, hoe oud was hij en wat is er aan gedaan ? Het lijkt mij toe dat dit dan mogelijk een constructiefout is en zou er dan iets te verhalen kunnen zijn bij SEAT ???????????????[/quote]
Die had rond de 30000km gereden,maar was al uit de garantie,klant heeft hem weer meegenomen.Auto was uit 2004.
Hoezo "terug komt"? Is daar al eens een epidemie van geweest? Het lijkt er wel op, want de receptie van een VW-dealer zei ook zo iets toen ik bij hen kwam met mijn Skoda Fabia 1.4 16-klepper (50.000 km.). Zou volgens de eigen dealer een klep zijn, dat mag natuurlijk niet bij hydraulische stoters. Hun monteur zei ook nog iets van een kantelende zuiger, maar ontkent dat nu. Zeker op z'n kop gehad.
[quote=ricky][quote=Keimpen]Motor tikt stationair en bij gas geven klinkt het als een kantelende zuiger (of drijstanglager?).
De auto heeft slechts 27000 echte kilometers gelopen. Is er iemand die weet of dit wel vaker
gebeurd ???. b.v.d.[/quote]
Had laatst een Polo Fun met zelfde 1.4 16v,ook kantelende zuigers,lijkt wel alsof het probleem terug komt.[/quote]
16 jaar
[quote=doel38]Hoezo "terug komt"? Is daar al eens een epidemie van geweest? Het lijkt er wel op, want de receptie van een VW-dealer zei ook zo iets toen ik bij hen kwam met mijn Skoda Fabia 1.4 16-klepper (50.000 km.). Zou volgens de eigen dealer een klep zijn, dat mag natuurlijk niet bij hydraulische stoters. Hun monteur zei ook nog iets van een kantelende zuiger, maar ontkent dat nu. Zeker op z'n kop gehad.
[quote=ricky][quote=Keimpen]Motor tikt stationair en bij gas geven klinkt het als een kantelende zuiger (of drijstanglager?).
De auto heeft slechts 27000 echte kilometers gelopen. Is er iemand die weet of dit wel vaker
gebeurd ???. b.v.d.[/quote]
Had laatst een Polo Fun met zelfde 1.4 16v,ook kantelende zuigers,lijkt wel alsof het probleem terug komt.[/quote]
[/quote]
De eerste serie's hadden heel veel last van dit probleem,omstreeks 1998-2000,de blokken van dit type motor die ik heb vervangen zijn niet op 4 handen te tellen hahaha,daarna hele tijd geen last meer,maar toch laatst weer eentje met dit probleem.Maar komt eigenlijk in verhouding met eerst niet vaak meer voor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar